Gå til innhold

Noen som vet? Ang donering av morsmelk


Forandringfryder ♂♂♂

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bli melkedonor på Rikshospitalet. I infoskrivet jeg har fått står det som et av kriteriene at mor må være avholdende fra alkohol i giverperioden. Mener de da at man ikke kan drikke alkohol overhodet, eller holder det å være avholdende den dagen, evt også dagen før pumping?

Høres sikkert ut som jeg er i overkant opptatt av alkohol, men jeg er ikke det altså! :) Etter 9 mnd svangerskap med totalt avhold har jeg lengtet etter å kose meg med et glass rødvin igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt sikker, men det må da være slik at det ikke skal være alkohol i melken du gir? Altså pumper du deg og gir bort dette på ettermiddagen, koser deg med litt vin på kvelden og pumper igjen utpå dagen som du gir bort igjen feks? Så lenge det ikke er alkohol i melken så bør det jo være greit?

 

Supert at du vil donere melk, det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette betyr total avholdenhet hele perioden. Jeg er både tidligere melkedonor og prematurmamma, og som taleperson for sistnevnte vil jeg bare minne om at denne melken skal brukes til de aller minste, noen også under 500 gram (noen også veldig syke). Det kan ikke være noe spor av alkohol i melken, de har veldig strenge regler for dette - heldigvis! Men veldig veldig fint at du vil donere melk, det er absolutt mangel på dette i Oslo og det er mange små som trenger melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...