Gå til innhold

Veldig skuffet barn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff.. Vi har bestilt billetter til kaptein sabeltann i år, sånn som vi har gjort i fjor, å året før.. Men jeg kan ikke dra i år allikevel. Det vil rett og slett ikke gå. Jeg er så utrolig lei meg for det, men jeg ser ingen annen løsning enn å avbestille.

Gutten min er 4 år, å kjempefan av sabeltann. Men han snakker ikke så mye om at vi skal dit. Så vet ikke om han husker det så godt.

Hvordan fortelle han at vi ikke kan dra? Skal jeg i det hele tatt si noe? Kan jeg ta en hvit løgn å si at kaptein sabeltann er syk??

Vi skal ikke mye annet i sommer heller pga. at jeg er arbeidssøker. Men har tenkt å få til en tur til et badeland, å ellers turer til standa og ut med båten til bestefar. Trenger han noe mer? Jeg har jo så lyst til å gi han alt! MEn jeg ser at i år så strekker det absolutt ikke til, å jeg er så lei meg for det. Men mat, å betale regninger må komme først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lyv og si at Kaptein Sabeltann er syk i hvert fall. Det er litt kjedelig å bli avslørt som løgner, fordi noen av barnehagevennene hans var på Kaptein Sabeltann-show i sommerferien.

Nå har ikke jeg en fire-åring selv, men jeg tror nok han fort glemmer den skuffelsen som måtte oppstå. Si at det kommer flere sommere etter denne hvor dere kan dra på slike turer, men i år går det bare ikke fordi det koster for mye penger. Men at dere skal dra i badeland og ut i båt med bestefar. Det holder i massevis for en fireåring. Jeg husker lange sommerferier når jeg var liten hvor vi ikke gjorde noe spesielt, bare lekte ute lange sommerdager med naboungene. Det går helt fint!

Ikke ha dårlig samvittighet, barna kan ikke få ALT absolutt HELE tiden. De har godt av å ikke ha alt for mye planer også tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kan jo ikke lyve.. Det var bare en desperat tanke som datt inn akkurat i det jeg fikk tatt dette innover meg.

Takk for svar, det var godt å lese! Det kommer jo flere ferier, å lang ferie hjemme med meg skal han jo uansett ha. Så får håpe det blir kos nok! Vi har jo strand og familie i umiddelbar nærhet, så vi skal nok få kost oss uansett!

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...