MortenO Skrevet 13. juli 2011 #26 Del Skrevet 13. juli 2011 Xeex, hvis et enkelt individ ikke tar vaksine så er ikke det nødvendigvis noe problem. Problemet er at enkelte her inne forfekter myten om at vaksiner overhodet ikke fungerer, at de kun sprer bivirkninger og lidelser og at man kan komme unna alle sykdommer i verden som uvaksinert bare man spiser grønnsaker og lever sunt. Problemet oppstår derved med at slike nyreligiøse antivaxxere sprer sitt vrøvl og får såpass stort fotfeste i befolkningen at enkeltindividet blir det en større gruppe. Da har vi et problem. Men det er igrunn en diskusjon litt på siden. Dagbladet sensasjonfremstiller nok engang de foreløpige funnene mht narkolepsi. Uten noen nyanser og helt uten å engang ta med hvor mange diagnoser som f.eks var forventet stilt i samme periode uten vaksinering. Skyldes økningen vaksine, ny diagnostiseringsmetode eller helt andre faktorer? Det kan godt hende det kommer frem at det er en sammenheng med vaksinen, men per idag kan man ikke konkludere. Det er igrunn kjernen her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143345447-her-ser-en-hvor-vanskelig-det-er-%C3%A5-innr%C3%B8mme-at-det-finnes-en-sammenheng-mellom-vaksine-og-ander-sykdom/page/2/#findComment-143396155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenO Skrevet 14. juli 2011 #27 Del Skrevet 14. juli 2011 Ett av hovedoppslagene på nyhetene på NRK idag tok opp denne problemstillingen. Den mulige sammenhengen er nå støttet av såpass mange indisier at staten velger å gi pasienterstatning til pasienter diagnostisert med narkolepsi etter vaksine. Riktignok å individuell basis, så vi får nå se hvordan det ender i praksis. http://helsedirektoratet.no/fagnytt/narkolepsi_og_pandemrix_816864 "Som ledd i en større europeisk undersøkelse arbeider Nasjonalt Kompetansesenter og Folkehelseinstituttet med å samle inn data om alle tilfeller av narkolepsi hos barn i tiden fra april 2009 til i dag, både hos vaksinerte og uvaksinerte. Resultater er ventet høsten 2011. Den europeiske vitenskapelige komiteen for legemidler (CHMP) vil blant annet diskutere mulig sammenheng mellom Pandemrix og narkolepsi hos barn på et møte 18 - 20 juli. Oppdateringer fra Norge blir også lagt frem på dette møtet." Fagmiljøene har imidlertid ikke konkludert enda, men vi får se hvordan det ender utover høsten. Og ta meg på mitt ord, jeg skal på ingen måte nekte for en sammenheng den dagen den faktisk påvises. Jeg er ikke mer religiøs enn at jeg baserer mine argumenter på etterrettelig dokumentasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143345447-her-ser-en-hvor-vanskelig-det-er-%C3%A5-innr%C3%B8mme-at-det-finnes-en-sammenheng-mellom-vaksine-og-ander-sykdom/page/2/#findComment-143400164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå