Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Del Skrevet 22. juni 2011 Vår har vært i seng til kl 19.00 frem til nå, men samboer mener at han burde legge seg senere fordi han i det siste våkner 7 hver dag. Men jeg er redd vi bare tar fra han en time med søvn, altså at han jegger seg kl 20 og våkner 07... Noen som har synspunkter eller erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #2 Del Skrevet 22. juni 2011 Vår erfaring med en på samme alder er at senere leggetid nesten alltid betyr tidligere opp. Vi legger som regel 7 og er vi heldige, sover hun også til 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #3 Del Skrevet 22. juni 2011 Har samme erfaring som annonym over. Jo senere de legger seg, jo tidligere står de opp. Evt så våkner de på samme tid. 4,5åringen her legger seg kl 18.30- 19- da leker han i ca 1 time, og står opp mellom kl 5.30- 6.00. Vi har prøvd å legge ham både tidligere og senere, men har funnet ut at ingenting virker, han står opp til samme tid uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #4 Del Skrevet 22. juni 2011 Ja, det er jo det som også er min erfaring. HI Noen flere synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #5 Del Skrevet 22. juni 2011 Det er bare her i Norge "alle" små barn skal legge seg før kl 19...Det kommer jo an på når ungen må stå opp, om ungen skal rekke barnehage f.eks. Om dere begynner å legge litt senere vil ungen sikkert våkne som vanlig i en periode,men etterhvert vil ungen tilpasse seg og ta den søvnen den trenger. At ditt barn nå har begynt å våkne tidligere kan være fordi søvnbehovet har avtatt litt. Evt pga lyset. Min treåring er sånn at legger hun seg sent så våkner hun stort sett en del senere. Både 1- og 3- åringene mine sovner rundt 19.30-20.00 og våkner ca 12 timer senere. Syns det passer oss bra da vi ikke har sansen for at ungene våkner rundt 06.00:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #6 Del Skrevet 22. juni 2011 Hahaha, du har ikke "sansen" for at ungene våkner 06.00?? Godt du ikke har mine barn! ;-)) De er morgenfugler, uansett leggetid så våkner de tiiiidlig! (godt jeg er A-menneske selv) Her blir det bare mindre søvn og forstyrret dagsoving(på yngste) dersom de holdes lengre oppe, spesielt eldste på 3,5 år har aldri hatt evnen til å ta seg igjen mtp søvn. Legger begge rundt klokka 19, noen ganger litt før, avhengig av dagsform og hvordan de har sovet natta før(og daglur for hun på 1,5 år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #7 Del Skrevet 22. juni 2011 Man kan selvfølgelig styre søvnen, men man må regne med at det kan være en periode hvor ikke ting fungerer som man ønsker. Det går jo an å "stille" søvnen til barna når vi stiller klokka, så det går jo an ellers også, bare man bruker den tiden det tar. Men at et barn våkner kl7 om morgenen er jo veldig vanlig. De fleste må jo uansett opp da for å rekke barnehage før jobb uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #8 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg mener også at det er vanlig. Flott, da kan lillegull få legge seg som vanlig. Viser tråden til samboer så får han se hva andre barn på minstemanns alder gjør. Takk. HI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå