Gå til innhold

Er det "lovlig" å ha med barn på jobb dersom arbeidstaker tillater det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså dersom man ikke har barnehageplass, og arbeidet er av en slik art at man fint kan ha med et barn uten at det går nevneverdig ut over arbeidet?

Tenker ikke da først og fremst på enkeltdager, men flere mnd i strekk, mellom permisjonsslutt og oppstart i bhg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det er lovlig, men som arbeidsgiver ville jeg ikke tillatt det fordi barnet er ikke forsikret på arbeidsplassen og det man bli myyyyye bråk om det skulle skje noe med barnet.

Og hvor morsomt er det for et barn å være med mor eller far på jobb flere måneder i strekk?

 

Som mamma og som arbeidsgiver ville jeg aldri gått for en slik løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke greit.. Det skal jo være et vist antall barn per voksen..et barn til som ikke hører til blir jo feil. For en dag eller to i mnd..ville jeg sett på det som 0 stress. Jeg som forelder i barnehage ville nok ikke blitt særlig blid om jeg hadde vist at det var for mange barn per voksen på avdelingen til mitt barn. I tillegg har jeg selv prøvd å være i praksis hvor mitt barn går i barnehage. (en dag) Det var ikke enkelt, for mitt eget barn krevde mye mer av meg enn de andre, med tanke på oppmerksomhet osv. Det er ikke lett for barna våre å forstå at vi er på jobb, og ikke kan være mamma 100% når vi arbeider.

 

Så nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI igjen.

Da får vi forsøke å finne en annen løsning, uansett hva arbeidsgiver måtte si og insisterepå. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm?

 

Ja, jeg er arbeidstaker, og arbeidsgiver er sjefen min/bedriften jeg jobber i.

 

Hvordan det?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...