Gå til innhold

Har ikke jordmortilbud før i uke 24

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er da normalt d? Ihvertfall i Trondheim..jeg har fått innkallelse til uke 24..

Altså lege uke 12..(første)

Ultralyd i 16-18

og jordmor uke 24.. osv.. Helt normalt her=)

Men jeg hadde vel en gruppesamtale når jeg var førstegangs hos jordmor.. husker ikke åssen uke..men d var før ultralyden tror jeg... Uansett..dette får jeg ikke denne gangen pga kapasitet...

Ikke noe automatikk nei! =) ringte selv helsestasjonen som jeg tilhører.. det finner du på kommunesiden din..eller så ringer du bare en helsestasjon i nærheten..så sier de hvor du skal ringe..

Fordel å ringe tidligst mulig..jeg ringte selv i uke 8..og da gikk det enda fint. Forrige gang skulle jeg ha i august..da ringte jeg i uke 6..og det var nesten fullt.. men det er jo enorm pågang i trondheim..

I de fleste kommuner må man bestille time selv, da du selv må velge om du skal til jordmor eller lege gjennom svangerskapet.

Oversikt over standard svangerskapskontroller:

1. kontroll: svangerskapsuke 8-12

2. kontroll: ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19

3. kontroll: svangerskapsuke 24

4. kontroll: svangerskapsuke 28

5. kontroll: svangerskapsuke 32

6. kontroll: svangerskapsuke 36

7. kontroll: svangerskapsuke 38

8. kontroll: svangerskapsuke 40

Jeg har dog alltid gått oftere enn dette...men så har jeg slitt med hyperemesis og vert mye inne på veiing i tidligere svangerskap da.

Jeg har fått første jordmor time i uke 16, var hos lege nå i uke 12. Og så kunne vi avtale videre hvor ofte jeg ville komme til jordmor.

Jeg har ordnet jordmor via sykehuset på hjemplassen, vet ikke om dette primært er for ansatte og at andre må ha henvisning.

Men et supert tilbud for de av dere som måtte jobbe på et sykehus, gjorde dette i forrige svangerskap også, ganske trygt å ha kontrollene sine vegg i vegg med fødeavdelingen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...