Gå til innhold

sitter og griller meg selv i sola...kan det bli for varmt for babyen inne i magen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du blir kokt så trekk inn i skyggen. Ellers er det vel neppe noe farlig for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekk magen litt til med fuktige håndklær.. fostervannet kan bli varmt, og det er ikke bra for den lille.

 

Da jeg var gravid hadde jeg et hvitt håndhåndkle over magen.. sola magen ja, men magen og den lille trenger pauser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke bli for varm!!! Det kan være uheldig hvis forstervannet blir for varmt.

Tips: dekk til magen med fuktig håndkle og ha med deg vannspray;) bare spray deg selv- helst overkroppen inni mellom...viktig at kroppen ikke blir for varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en myte at fostervannet blir for varmt! Snakket akkurat med jordmor om det, og hun mente det bare var tull! Så lenge du ikke syns det er ubehagelig varmt selv, så skader det ikke babyen! Sol er bra og gir deg viktige D-vitaminer - men husk solkremen selvfølgelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp (tror det var her inne på "spør jordmødrene") at babyen holder ca 2 grader mer enn mamma, og at det derfor er viktig å ikke bli overopphetet.

 

Jeg har gått gravid 2 somre, og tenker at alt med måte må være den beste løsningen. Man vil ikke legge et spedbarn direkte i solen, så da bør man tenke det samme når det er i magen - mener nå jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HJelper ikke å dekke magen med fuktige hånkler osv. eller kun kjøle ned selve magen. Fostervannet følger morens temperatur innenfra. Det som er største problemet med å grille seg selv og kanskje bli overopphetet er at forstervannet trenger lengre tid for å komme ned til normal temperatur enn mors kropp. Så feks. å ligge å sole seg, bli kjempevarm for så å ta en kjapp og kald dukkert kan føles ok for mamman, men forstervannet når ikke å bli nedkjølt så fort, dermed kan babyen være i fare for å bli overopphetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du føler deg bra, har nok babyen det bra også.

 

For varmt fostervann, ærlig talt dere. Rart det overlever en eneste baby i feks en del stammesamfunn i Afrika..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...