Gå til innhold

Dere med litt større barn, ang utetider når det er sommer??

Mamma+2

Anbefalte innlegg

Hadde en diskusjon med mannen i går ang innetider til ungene. Jeg mener de må få være ute litt lenger nå når det er sommerferie. Han var forsåvidt enig i det, samtidig som han syns det er deilig når de er i seng til en grei tid , så det blir litt alene voksentid på kvelden og.

Barna det er snakk om her er 10 og 11 år. De trenger begge mye søvn og klarer ikkje sove lenge om morgenen. Opp kl 07/0730 uansett.

Frem til nå har de vert ute til ca kl 1930-2000, så er det inn å dusje, spise og roe seg ned- så kommet seg i seng til kl 2100. De er ikke så raske med kveldsstellet kan man si...

Ikke så mange barn rundt her, så det er ikke sånn at de henger med andre barn ute hele tiden, blir at de er mye inne å holder på.

Men hva er grei "leggetid" for denne aldersgruppen. Jeg mener selv det bør være en forskjell på når det er skole dagen etter og selve sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi eldste er på samme alder, og blir lagt til 21. Jeg synes det er deilig med litt kveld alene:)

Dessuten sovner de som oftest før jeg går opp å sier natta, de er og tidlig oppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de står opp like tidlig uansett må de nesten legge seg til samme tid som vanlig hvis de skal få nok søvn, tenker jeg.

Vi er mindre strengere på leggetider om sommeren, men vi løser også mer opp på vanlige kveldsrutiner. De får spise kvelds på terrassen, vi spiller fotball istedet for å lese o.l. Det er så deilig å være ute, så de får gjerne være ute lengre, men er i seng omtrent til vanlig tid.

10-åringen vår er til vanlig i seng 21.30, men han trenger ikke så mye søvn. I går var han oppe til 22.30. Det er for seint synes jeg, ikke fordi han ikke tar det igjen om morgenen, men fordi jeg gjerne vil ha litt voksentid før det er natt... Der er jeg enig med mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som snart er 12 år. Kommer vel inn til ca.21.00 nå. Har ikke fast leggetid. Ser det litt ann. Er som regel ganske trøtt, så da reiser hun på rommet å leser litt.

Hun sover lenge om morgenen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...