Gå til innhold

Litt hjelp, ang svigermor som nekter å slette bildene av barnet vårt på facebook.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vell, historien er egentlig lang, men jeg skal gjøre den kort :))

Svigemor har lagt ut en del bilder av barnet vårt på facebook. Selv legger vi ut veldig lite av barnet vårt, og ønsker å selv legge ut de bildene som event skal legges ut av henne. På denne måten har vi full kontroll på hva som ligger ute på nettet.

Ba henne om å slette disse bildene på en mld hvor jeg sa akkurat det jeg skrev over her til henne. Hun svarte med å blokkere meg og min samboer fra fb..

Men bildene ligger fremdeles på profilen, ser jeg fra en venninde sin profil. Så, hvordan får vi disse bildene slettet?

Nå er det nesten enda viktigere enn før, da hun har valgt å bryte all kontakt med oss, har skrevet om den stittuasjonen før, vi synes derfor ikke hun kan "skryte" på seg et barnebarn, når hun "sletter" sønnen sin. Han står ikke lenger som en av hennes barn, ikke som venn osv osv... det er bare flere grunner for at vi vill de skal slettes, dette med ingen andre skal legge ut bilder av vårt barn gjelder selvfølgelig alle, inkl min egen mor.

Her er foresten linken til sittuasjonen fra før av, til de som måtte være nyskjerrige :

 

http://www.barnimagen.com/forum/thread/143314000

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rapporter bildene fra din venninnes profil, har du flere som du kjenner som kan gjøre det samme blir de fortere borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere, 14? At hun ikke har sønnen sin som venn på facebook, gjør at hun ikke kan "skryte" (herregud!) av at hun har barnebarn?????? Samfunnet er blitt alt for facebook-fiksert. Er det samme om hun viser bildene til barna til sine venner som at hun legger dem ut på facebook, når hun tydelig ikke har et åpent profil der alle kan se. Når du har overlevert bilder fra deg, eller latt andre ta bilder av barnet, er det lite du får gjort for å kontrollere bildene videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet at du kan anmelde ho eller si at du skal anmelde ho. eller rapotere bilde til facebook og si at det er du som har rettighetene på bilde. siden det er ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en sånn meldeknapp på facebooksiden? Meld det der gjennom din venninne så fjerner de bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt suport hos facebook og fortell at du som mor aldri har godtatt at bildene legges ut.. Da tror jeg de er pliktig til og fjerne bildene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er langt fra det samme å vise venner noen bilder av barnebarn enn å legge det ut på facebook .. Alle bildene på facebook er fritt vilt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, det finnes faktisk lover rundt dette da, og ikke bildene har vi bedt om at blir fjernet lenge før dette skjedde.

Poenget er at nå er det alt dette i tillegg. Hun vill ikke snakke med sønnen sin, se han el, og da heller ikke vår datter...

Vi iallefal ikke bildene av får datter skal florere rundt på nettet på en profil som nå er blitt en "fremed" for oss, og vår datter aldri kommer til å kjenne. Dette er jo av hennes eget valg, ikke våres. Derfor mener vi hun må stå for dette valget også når det gjelder dette.

Uansett om vi mener feil, så har hun ikke lov å legge ut bilder av vårt barn uten at vi sier at det er greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar allesammen :) Jeg sendte en mail med beskjed om at de skal slettes snarest, og at vi ser oss nødt til å rapportere de dersom de ikke blir slettet.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Datatilsynet og spør hva framgangsmåten er. Det gjorde min venninne da svigermora kopierte hennes bilder fra hennes egen profil og la den ut på sin egen profil. Det er ikke lov å publisere bilder av noen uten deres tillatelse, og når det gjelder barn, er det foreldrene som skal gi tillatelsen. www. slettmeg.no kan vel også hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...