Gå til innhold

I dag er jeg over i 3. trimester..

Anbefalte innlegg

Da er jeg over i 3. trimester.. dette går så sakte, men så fort! :-) Babyen sparker og turner som bare det.. herlig!

28 ukers kontroll i dag, og alt var flott! Jenta har et stort basseng å boltre seg i, i følge jordmor.. litt over gjennomsnittet.. :-)

Ellers har jo tanker om fødselen begynt å snike seg innpå.. Mitt første svangerskap hadde jeg planlagt KS pga seteleie.. Denne gangen håper jeg å kunne føde normalt, men det er jaggu en skikkelig skummelt.. Får legge disse "skremmende" tankene litt foran/bak meg, og heller glede meg til å møte den lille jenta vår!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143345087-i-dag-er-jeg-over-i-3-trimester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med 3.trimester :))) Jeg kommer etter snart :) Har termin 20.september, men fikk også beskjed på ultralyden at jeg bytter uker på fredager, så jeg er litt lettere forvirret ;) Mitt svangerskap skal vel vare 40+4 det da :P

Jeg syns også tida går både raskt og sakte. Prøver å være tålmodig, og nyte følelsen av å ha baby i magen :)

Fødselstankene kommer mer og mer snikende, og jeg skal snakke med jordmor om dette på timen i morra. Første fødsel endte med akutt keisersnitt og full narkose. Hadde kjempet meg til full åpning, men gutten var så stor at han kom seg ikke fort nok ned i bekkenet, og da ble det hektisk. Jeg ønsker så gjerne å føde vaginalt denne gangen, men begynner å bli usikker. Tror jeg skal takke ja til samtale på sykehuset om vurdering av planlagt keisersnitt, evt at de setter meg igang tidligere.

Godt vi har litt tid igjen :)

Gratulerer. Synes selv det er herlig å endelig være i tredje trimester.

Personlig synes jeg tiden går raskere nå en tidligere.

Akkurat nå har jeg dyttet tankene om fødselen laaangt unna. Den forige endte i klipping og sugekopp.

Nå har jeg avtale med jordmor om samtale når fødselen nermer seg for å gjennomgå den forrige. Så da tenker jeg ikke noe vidre over den som skal komme før jeg har fått gjort det. Regner uansett ikke med at de blir like og så mye verre kan det vel ikke bli. De sier det stort sett går bedre på nummer to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...