Gå til innhold

Hvordan får jeg STEKEOVNEN skikkelig RENGJORT??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva sitter fast?

Legg bløt klut over fastbrente klumper.

Skrap lett med ovnsskrape, LETT!, ellers blir det striper.

Demonter det som er stål og kan taes ut og skur med stålull. (Sidene)

Hvis det er merker etter fastbrent mat som er tatt vekk blir det vanskelig tror jeg. Jeg har aldri fått det ordentlig vekk.

Plumbo rosa spray er kjempesterk, jeg skal prøve den neste gang jeg skal vaske, kanskje den løser opp det siste som sitter igjen? Har et håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål! Alt...;)

 

Neste gang blir det stekeovn som renser seg selv!!! -Har ikke tid...

 

Takk:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et kjerringråd som sier at man skal smøre inn hele innsiden av oven med grønnsåpe og la det stå over natt (tror på svak varme). Så kan man vaske med rent vann, og da skal liksom alt forsvinne. Om det virker, vet jeg ikke.

 

Selv har jeg et middel som egentlig er til industribruk, og det tar det meste. (sumol, heter det)

 

Har imidlertid en bekjent som gjorde det, og glemte hele greia. Dagen etter satte hun stekovnen på 220 uten å tenke over det, og det luktet visst ikke særlig godt!

 

Selvrensende ovner er forresten overreklamerte. Så veldig rene blir de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kjøpte en selvrensende ovn, og den ble ren ja slapp å grafse, men forferdelig flekkete! Gikk ikke an å få det vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pyrolyse-ovn er i hvert fall ikke overreklamert. Setter på rengjøringsprogram, og tørker bort støvet med en tørr microfiberklut etterpå. Den ser ut som ny inni fremdeles. Tre år gamme:-)

 

Ellers anbefaler jeg jif ovn og grill for profesjonelt bruk. Den fås kjøpt på nor engros. Den får jeg enkelt ren gassgrillen med, så jeg tror den skal fungere fint på stekeovn også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...