Gå til innhold

gått ned 20kg på 6mnd, men...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men jeg føler meg forsatt like tjukk :(

Føler att jeg ikke har gått ned noe, selv om andre komenterer att jeg har tatt av mye, men jeg føler ikke jeg har tatt av 5kg engang.

 

Synst jeg forsatt ser ut som en stor bolle :(

Er det bare jeg som har det sånn, eller er det helt normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke unormalt, men det er da du skal være litt obs..

Jeg gjorde det samme for noen år siden - og utviklet nesten en spiseforstyrrelse av hele greia.

Er du ferdig med slankingen? Er du der du burde være nå?

 

Prøv på deg gamle bukser og se hvor store de har blitt. Se deg selv i speilet - ta bilder av deg selv og sammenlign med før... osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke helt ferdig.

har 5-6 kg igjen så er jeg fornøyd med vekta.

Jeg har sett bilder av meg før å etter, og ser jo selvfølgelig forsjell på bildene, men forsatt får ikke jeg hode mitt til å forstå att jeg ikke er så tjukk lenger.

 

Tar gjerne på meg store klær, for å skjule litt av henge magen etter 2 unger.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig og sette seg mål, andre mål enn UTSEENDE i SPEILET!!!

 

Mål deg selv, midje, rumpe, lår osv..

 

Sett deg FYSISKE mål, antar at slankinga innebærere en generelt sunnere livsstil, med en del aktivitet? Sett deg mål som å løpe så langt på så kort tid,, eller at du bare skal greie og Jogge/løpe 6 km uten og måte gå... ELler du kan sette deg mål og greie 10 push-ups uten knea i bakken...Enkle mål som er morsomme og nå, og mye mer "synlig" enn endringer i speilbildet...For husk, man ser seg sel hvver dag, endringer skjer litt etter litt. Man SER ikke gresset gro heller, om man ser mye på det, men plutselig er det blitt langt (jada, vi har overgjødselt i år......), sånn er det med speilbildet sitt under slanking også..Minkende cm er letter og se når man ser tallene skrevet ned:o) Og fysiske mål er også mye mer overbevisende enn det faktum at vekta viser 80 istedet for 100 kilo osv osv.....

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen er ikke alltid samarbeidvillig etter at man har gått ned så mye. Du må bare stole på vekta og passe på at du ikke tenker "bare en kilo til" etter du har tatt av de 5-6 kiloene du har igjen.

 

Der må du bare være prinsippfast og ikke la øynene lure deg - Det er mye lettere enn man tror å utvikle en spiseforstyrrelse etter man han slanket seg. Jeg fikk fryktelig dårlig samvittighet etter at jeg begynte å spise normal mengde med mat - og stakk fingeren i halsen...

 

Jeg tok til fornuft før det ble automatisert og før det gikk så langt at jeg ikke klarte å beholde maten.

 

Bare vær obs:) Øynene venner seg til kroppen din etterhvert, men husk på at etter at du har født, så er ikke kroppen din nødvendigvis lik den kroppen du hadde før du fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...