Gå til innhold

Jeg trenger tips til å IKKE bli avslørt som gravid i et bryllup!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg under middagen? Jeg er en festglad jente så det forventes at jeg drikker alkohol:) hehe.

 

Senere på kvelden går det fint, vi bor nemlig på hotellet der bryllupet blir holdt i bergen så da kan jeg jo bare ta med meg glasse på rommet å fylle det med druejuice eller tranebærjuice;) hehe.

 

Men middagen sliter jeg med altså.... tips anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at du går på en kur mot senebetennelse. De pillene kan være litt sterke for magen, så du har funnet ut at alkohol ikke passer sammen med dette.

 

Ellers så tror jeg at du vil oppdage at de færreste legger merke til hva du har i glasset. Be stille om alkoholfri vin til serveringspersonalet, så er det ikke sikkert at noen reagerer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes det er utrolig barnslig at man må forklare og unnskylde seg for at man ikke drikker seg dritings bare fordi man er voksen. Har klart meg uten alkohol hele livet jeg, uten å ta noe skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper du alkoholfri vin - og bytter ut etiketten på flasken:) Det gjorde venninna mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg jordgubbsvin ;) den er kjempe god...

 

Eller kan du si at du har uheldigvis blitt plukket ut til å skal kjøre tiligt dagen der på/samme kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få fyllt opp glasset med vin og ha vann ved siden av. Lat som du drikker av vinen, men drikk kun av vannet. Det er selvfølgelig kjedelig å bare drikke vann til bryllupsmiddag, men du blir mest sannsynlig ikke avslørt. (Hvis ikke det er noen som forventer at du kanskje er gravid og følger ekstra godt med, men da blir du avslørt uansett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow er det virkelig sånn at om du sitter i et bryllup og ikke drikker vin så blir det lagt merke til. Og i tillegg må komme med forklaringer på hvorfor.

 

Jeg syntes også det er godt med alkohol, men om jeg ikke føler for å drikke så gjør jeg det ikke og om noen spør sier jeg at jeg ikke har lyst å drikke idag enkelt å greit.

Og allikevel er det ingen som lurer på om jeg er gravid.

 

Høres slitsomt ut å ikke bare kunne si at man ikke hadde lyst på idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange gode grunner til ikke å drikke vin! For eksempel kan det hende du skal utredes for en slitsom hodepine som eventuelt kan være migrene, og legen har bedt deg om å droppe alkohol i en måneds tid.

 

Eller du kan synes at det har blitt vel mye festing den siste tiden, og er litt urolig på grunn av det. Vil gjerne vise deg selv at du kan ha det morsomt på fest uten alkohol.

 

Eller hundre andre ting. Kanskje du bare har litt hodepine som det er unødvendig å gjøre verre gjennom å drikke vin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bortsett fra at mange antagelig ser det på deg likevel.. (gravide får nemlig veldig tidlig litt mere svai i ryggen og det er noe med armbevegelsene som ofte (bevist/ubevist) streifer langs magen selv de aller første ukene... Er ofte en annen glød i øynene til gravide også... Så det er lett å se noen er gravide før magen kommer for fullt =)

 

Når det er sagt, så må det da vel gå ann å takke nei til ett glass vin, uten å måtte forklare seg?? Gravid eller ikke, bare en antibiotikakur kan ikke kombineres med alkohol.... De fleste er såpass opptatt av brudeparet og selve bryllupet at de ikke legger merke til hva andre har i glassene sine..... bare vær sprudlende og bli så er det ikke noen som kommer til å tenke på hva du eller alle andre på bryllupet gjør. Opptre naturlig er vel tingen!!! Ikke noen sånne hemlighetskremerier, for det også syns lang vei, og da begynner folk å spekulere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neitakk, jeg tåler ikke den vinen særlig godt. Venter til etter matne jeg:o) Og da er det bare og holde seg til alkoholfritt:o)

 

Og det er sånn at om man alltid bruker og ta seg et glass, så VIL folk reagere om man ikke drikker noe. Men nå spørs det VELIDG hvem dere skal sitte sammen med. Kanskje kommer der ved siden av folk dere ikke kjenenr så godt, da vil jeg anta det ikke kommer spørsmål i det hele tatt om HVORFOR du ikke drikker. Bare takk pent nei uten noe mer om og men. Er det varmt i været er det iallefall ikke noe problem og si at man venter med slkohol til man har fått i seg mat og drukket nok væske:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bruk unnskyldning om antibiotika, for det er det veldig få som tror på... det er ingenting som tilsier at man ikke kan drikke alkohol når man går på det nemlig. Bortsett fra om du går på flagyl, da kan du ikke ta det.

 

Men ellers er det som de andre sier, ikke lag noe nr ut av det, så skal du se at det er få som legger merke til det. Og om noen gjør det så si at du rett og slett ikke er gald i alkohol til mat eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

HALLO LIKSOM..

 

den dagen alle får vite du er gravid, så ser de jo at du "drakk" å bryllupet.

dagår ryktene vettu.. "åå visste du at Helene drakk i bryllupet, og da var hun jo gravid" :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier ja takk til ett glass vin, men drikker ikke av det. ingen som tenker over det. Så drikker du bare vann i stedet. i en do pause eller når det måtte passe, tar mannen din en stor slurk av det.... når det er tid for påfyll takker du høflig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere barn fra før? Jeg ble ikke avslørt da vi var i bryllup, fordi jeg sa at vår lille hadde fått feber, og vi ville at en av oss skulle være edru om noe skulle skje. Så passa jeg på å ha mobilen lett tilgjengelig (og synlig) og sjekka den ofte for å virke ekstra bekymra. Mange som spurte hvordan det gikk med lille, men det var bare hyggelig det :) myyyyye bedre enn antibiotika iallefall, da kan du like gjerne si "jeg er gravid" :) ellers er det bare å takke ja til vin, og få mannen til å ta en slurk av din vin innemellom, gjerne under en tale det alle ser på taleren ! Takk så nei når du blir tilbudt påfyll. Ta med deg ei flaske alkoholfri vin som du kan fylle glasset med i garderoben, eller allier deg med servitørene om å få ha den på kjøkkenet. Eller drikk alkoholfrie drinker, det er jo også godt :) eller, ikke si noe som helst om det. Skyld på dagsformen for vin under middagen, OM noen spør. Så får du heller ta det igjen senere på kvelden med drinkene :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for fantastiske tips!!!:)

 

Dette skal jeg virkelig ta med meg! Jeg skal takke ja til vin i glasset å ikke drikke av det, så får samboeren bli litt ekstra brisen under middagen istedet:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...