Gå til innhold

Forslag til mat jeg nesten ikke trenger å tygge????


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Jeg tok en tann i går og har såååååå innmari vondt, er vondt å åpne munnen og tygge... Selv om jeg prøver å bare spise på den gode siden... (tannlegen sydde noen sting også, pga måtte skjære tannkjøtt og kjeveben)

 

Spiste suppe i går når jeg kom hjem, men kan jo ikke leve på suppe flere dager?? Hva annet kan jeg spise?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Potetmos som du evt lager litt tynnere enn normalt, kan også mose inn noen pølser så det metter litt mer.

Grøt glir jo også ganske greit ned. Yoghurt også, gjerne med litt moset banan, så fyller det mer i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

Lag suppe selv og purrer den. Kok feks kyllinglår, vann, gulerøtter, purre, kålrot, paprika (og hva du ellers liker) med litt buljong.

 

Levde tre uker på suppe, smoothies og cottagecheese etter grusom visdomstannstrekking... ble tynnere og fikk i meg nok av vitaminer og næring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoghurt liker jeg ikke, men takk uansett =) Nå har jeg laget meg en posjon potetmos og bittesmå pølsebiter =) Tusen takk for fine forslag =) =) Blir liksom ikke mett av bare suppe, så dette var bra, grøt kan jeg også lage senere i dag =) =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette meste kan jo moses=) Rotmos, potetmos osv.. Bare å kjøre det i blender.. Ikke alt smaker bra..så man må jo smake seg fram.. Men du har jo blomkålpure og brokkoli tror jeg fint man kan mose.

 

Du kan lage fiskeboller i hvitsaus og mose det sammen! =) Det syns jeg er like godt jeg..i en alder av 26 år... som da jeg var på alder med min datter på 3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggerøre/omelett, kokt fisk og stappe, havregrøt med forskjellig frukt oppi, banan og cottage cheese... Mye godt uten tyggemotstand:) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...