Gå til innhold

har man lov til å jobbe når man er sykemeldt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen har brukket foten og ble sykemeldt i noen uker. Nå vil han allikevel tilbake i jobb, fordi han føler seg fin. Han går på foten uten problemer osv.

Men så hørte han noe om at han ikke kan jobbe siden legen har sykemeldt han? Han mottar ikke sykepenger, for han hadde nettopp begynt i jobben og har enda ikke rett på det.

 

Jeg mener han kan jobbe siden han ikke mottar sykepnger, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å gå til legen og si i fra om at han kobbe igjen det? Er ingen som tvinger en til å være sykemeldt så lenge en er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han kan det, men han ringte legen i dag og får ikke time før onsdag neste uke, og han vil gjerne på jobb før den tid. derfor ønsker jeg bare et konkret svar på spørsmålet! HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt for hjernrystelse engang, å da sa legen at jeg kunne gå på jobb i slutten av sykemeldingsperioden hvis jeg ønska det. Regner med at det går an å gjøre det for mannen din også, men kan ikke de på personalavdeligen på jobben til mannen din svare på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele tiden trodd at man kunne friskmelde seg selv når som helst, bare man informerer arbeidsgiver og evt NAV om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal han ringe legen? Dette er mellom den sykmeldte og arbeidsgiver. Det er jo uansett et mål å få folk tilbake i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må få friskmelding av legen, men jeg kan ikke tenke meg at det er noe han må ha time for. Tipper han kan ta det på telefon. Jeg fikk hvertfall beskjed om at hvis jeg følte meg frisk før sykemeldingen gikk ut, så kunne jeg bare ringe å gi beskjed, så skulle legen ordne det for meg. Det var når jeg var sykemeldt pga kvalme i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er agre å gi besjed at hans ønsker å prøve seg i jobb igjen, si ifra på legekontoret og hør med arbeidsgiver om det er greit. Selvfølgelig kan han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...