Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Del Skrevet 22. juni 2011 Tenker ikke hva dere gir de lov til å ha med, men har skolen satt noen begrensninger?? Her har vi fått lapp med hjem om at de har lov til å ha med chips/potetgull, kjeks og 1/2 liter med brus i tillegg til vanlig matpakke. Helt greit syns jeg å gutta er fornøyde :-) Men snakka med ei venninne igår (unger på en annen skole i samme kommune som mine), der hadde de kun lov å ha med seg frukt og 1/2 liter brus. Så hva har dine lov til å ha med seg? Husker selv at jeg syns det var sååååå stas med siste skoledag før sommerferien, da fikk vi jo lov å ha med litt godteri og hadde underholdning for klassen osv. Syns ikke det virker så stas å ha med seg kun frukt siste skoledag liksom. Det spiser de jo hver dag hele skoleåret........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #2 Del Skrevet 22. juni 2011 Her har guttungen med seg en chips, noen kjeks, kald pizza i matpakken (hjemmelaget), 1/2 l brus og litt smågodt. Ingen begrensinger på hva de kan ha med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #3 Del Skrevet 22. juni 2011 Her har de fått beskjed om å ta med pålegg til et felles bord - alle tar med brødskiver til seg selv. Så intet nevnt om godteri - og jeg regner ikke med at noen har med det heller. Har ikke tenkt tanken om å sende med brus, chips eller slikt på skolen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #4 Del Skrevet 22. juni 2011 Vi hadde alltid "kosedag" på skolen når jeg gikk på skolen, siste dag før jul og siste dag før sommerferien. Trodde det var vanlig jeg, men kanskje jeg begynner å bli gammel og at det var mer vanlig i "gamle" dager....... HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #5 Del Skrevet 22. juni 2011 Her har vi fått brev om at potetgull, kjeks, saft og juice er lov... Ja, ja...hvis skolen tror at dette er så mye bedre enn annen godis, må jeg nesten le. Det er snakk om en kosedag i året. Er det sukkerkick de er redd for, tenker jeg at også saft og kjeks setter fart på blodsukkeret;)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #6 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg er lærer i ungdomsskolen og mine elever har ikke "kosedag" lengre. De kan ta med pølser o.l så griller vi ute som avslutning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #7 Del Skrevet 22. juni 2011 De sender ungene hjem kl. 11 her idag (slutter vanligvis kl. 13.45), så sukkerkicket slår ikke til før de kommer hjem engang, hehe ;-) HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #8 Del Skrevet 22. juni 2011 Ikke noe som heter sukkerkick jenter, det har blitt tilbakevist av nyere forskning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #9 Del Skrevet 22. juni 2011 PÅ skolene her i kommunene får ikke barna lov å ha noe søtsaker med seg på avslutninger, turer osv! Frukt får de jo selvfølgelig ha med seg hver dag uansett dag. Når jeg vokste opp så fikk vi nå alltid ha med brus, kjeks, kakao og en sjokolade på avslutning, karneval og turer osv, og for å være helt ærlig så tror jeg ikke at de få markeringsdagene på skolen har noe å si fra eller til på godteinntak på elevene! så jeg er nå for litt kos på sånne dager, selv om jeg er imot søtsaker til daglig. Det må da være lov å kose seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #10 Del Skrevet 22. juni 2011 Enig med deg 09.58 ;-) HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #11 Del Skrevet 22. juni 2011 Helt enig. Husker med glede de anledningene vi hadde på barne-og ungdomsskolen med avslutninger til jul og sommer og kosedag med chips, brus og godteri. Skal være lov å kose seg, blir litt for "hysterisk" å skulle kutte ut alt som heter snop og sukker til ungene. Det er hva de spiser til hverdags, ikke til fest/spesielle anledninger som teller, spør du meg;) man trenger jo heller ikke gi med dem mengder heller da, snakk om en liten pose med noen få godteri-ting eller noe, alt med måte;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #12 Del Skrevet 22. juni 2011 I klassen til min datter( 3. klasse) har vi fått lapp om at de kan ha med seg godteri til ca 30 kroner, samt en halv liter brus...Det synes jeg er helt greit. Datteren har "ønsket" seg en cola, en mentos og en Kinder Bueno :=) Husker selv da jeg gikk på skolen, jeg synes det var så koselig å få ha med meg brus og godteri på skolen. Her i huset spiser kun barna godteri i helgene, så at de kan ha en kosedag på skolen før sommerferien synes jeg er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå