Gå til innhold

Barnet slutter i bhg, og vi skal gi gave til ansatte - skal man da gi gave til en vikar som ikke har vært så lenge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De siste 3 ukene har det vært vikar på avd. til barnet mitt (kun midlertidig - fra vikarbyrå). Sønnen min skal nå slutte i bhg, og jeg har kjøpt gave til hver av de faste ansatte på avdelingen. Jeg har ikke kjøpt til vikaren, men gutten min vil gjerne gi til han også (vikaren kommer nemlig til å være på jobb den dagen sønnen min skal ha avslutning).

 

Synes dere det er naturlig? Jeg gir jo ikke gave til de som jobber på de andre avdelingene, selv om de av og til rullerer i personalet, så det er jo mange andre i bhg som har hatt med barnet mitt å gjøre.

 

Og hvis vi ikke skal gi - hvordan forklare dette til sønnen min? Han har nemlig helt forelsket seg i denne vikaren..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det er ikke lett det der! Har ikke noe lurt svar til deg, men vi sliter med det sammer vi også. Jenta vår har bare gått i denne barnehagen nå det siste året. Jeg og en annen mor satt å regna over hvor mangen voksne det var på avdelingen, å da kom vi frem til at det er 7 stk. Noen er faste vikarer og andre er fast ansatte + at primærkontakten til jenta mi (som mi jente eeeeeelsker) er sykemeldt. Så vi vet ikke helt hva vi skal gjøre med gave til de ansatte. Har i mitt stille sinn bare lyst å glemme hele greia å si god sommer å takk for nå, sukk!! Ikke lett dette her!! Å ekstra vanskelig er det når de er inne så kort tid som hos deg HI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ikke brukelig å gi gave til ALLE de ansatte, ved barnehage slutt! Hvis du absolutt føler for å gi en gave, så gir du en til selve avdelingen, som er til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gavene fra din sønn alene? Her spleiset "skolestarterne" på gaver, fungerte fint det. Alle på avdelingen fikk, men det ble en enkel blomst til vikaren. Ble ikke mange kronene, men en hyggelig gest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om dere baker en kake, lager fruktsalat el og gir di voksne så de kan ha på personalrommet i matpausen? Sånne ting sette vi også pris på, hvis dere absolutt må gi noe ;) jeg har ikke vært vant til å få gaver hos "alle" barna som slutter i bhg, men de barna/foreldrene som har vært mest knyttet til meg har alikavell kommet med en oppmerksomhet på siste dagen demmes. Jeg blir selvfølgelig kjempe glad og veldig rørt da :) men hadde ikke tengt over om jeg ikke fikk noe som helst! Et flott kort er også fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allerede kjøpt gavene (ca. kr. 100,- til 4 ansatte), så blir jo litt dumt å ikke gi dem. Sønnen min har jo også sett dem.

 

Vi har aldri gitt noe når det har vært jul og sommer (noe jeg ser mange andre har gjort), så syntes det var greit med en liten oppmerksomhet nå.

 

Det er bare mitt barn som skal gi, for han er ikke skolestarter, men vi flytter til annen kant av landet.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøpe fellesgave til avdelingen, når den tid kommer. Ikke dille med litt til hver. Kan bli mye "skrot" til de ansatte om alle barna skal gi gaver når de lsutter i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi har brukt å gi de ansatte en pose Twist eller noe sånt til jul og sommer, sammen med et fint kort. Da vesla skulle over på ny avdeling, var det begynt en ny ansatt som hadde vært i pemisjon en stund. Det var vel bare noen uker før. Hver av dem fikk en fin kaffekopp med litt sjokolade til. Jeg syns at hvis han vikaren du forteller om, inngår i den faste bemanninga, så bør han få noe på lik linje med de andre. Er han derimot tilkallingsvikar, så trenger du ikke tenke på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en gave til avdelingen jeg. Noen nye spill som barna der kunne leke med. isteden for gave til de ansatte. Jeg jobber selv i barnehage og vet at selv om det er hyggelig med gaver så er det ikke noe som man forventer, ihvertfall aldri der jeg har jobbet.

Jeg er alenemor med veldig dårlig råd og skulle jeg gi gaver til alle voksene ville det blitt dyrt. minst 100kr per for å få noe skikkelig for om man bare kjøper noe dritt kunne man like så godt ha spart seg det.

Der barna mine er nå er det bare en stor avdeling hvor barna er delt inn i grupper og de voksene rullerer dette gjør at det er 8 voksene og 3 vikarer som alle har med mine barn å gjøre. Hadde aldri i livet hatt råd til å skulle kjøpe gaver til alle til jul eller sommer nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave trenger ikke en vikar som har vært der i tre uker.

 

men hadde vikaren vært der i over 2 mnd, så JA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...