Gå til innhold

noen som vet hvilken solkrem som ble best i test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått høre at den cosmica solkremen som jeg bruker på mine barn (alltid trodd at det var best å kjøpe på apotek) kom dårligst ut i den siste testen. Men jeg fikk ikke vite hvilken som kom best ut, kanskje noen her vet?

Hvilken solkrem bruker dere evt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja på den første linken lå cosmica øverst ja? merkelig.. hehe :-) Kanskje litt typisk for sånne tester det :-)

Skrevet

hvis jeg har forstått det riktig så tester vel disse to testene egentlig litt forskjellige ting.. den testen i VG går på solbeskyttelsen, vannfasthet osv, mens grønn hverdag ofte har mer fokus på innholdeti kremene (parabener, parfyme osv..)

Jeg bruker Vichy solkremen for barn (faktor 50) - men jeg vet mange sier at det ikke spiller noen rolle om man bruker faktor 30 eller 50

Skrevet

Men er vel for voksne cosmica kom dårlig ut mener jeg. Er iallefall en av topp 2 for barn!:) Så jeg har den til begge mine:)

Skrevet

Ja når jeg leste artikkelen skikkelig så så jeg jo at det var den for voksne de testet? Men likevel, hvis den for voksne har lavere faktor enn den sier, så er det vel fare for at barnesolkremen også har det?

Skrevet

ja, det kan nok hende.. og derfor kjøpte jeg faktor 50, selv om de sier det ikke har noen betydning med faktor over 30 :)

I mitt hode har jeg da liksom litt å gå på..

Skrevet

Jeg satser på cosmica. Den fungerer helt fint her. (sprayflaska med faktor 30) Vil jo heller smøre barnet mitt med noe som er trygt mht kjemikalier. Ser at nivea kom bra ut i vg testen, men den kommer jo nesten helt nederst på gronnhverdag.no sin test. Inneholder mye skumle greier så det ut som. Synes det er betenkelig at de ikke har tatt med dette i testen sin. Om det er veldig mye sol og bading er det jo bare å smøre på et ekstra lag nå og da.

Skrevet

Det var et godt poeng. Vil jo smøre babyen med tanke på at det skal være trygt i forhold til kjemikalier o.l. også ja.

Trur jeg bare holder meg til cosmica sin faktor 50 videre jeg, for den har fungert fint på begge mine barn så langt i hvertfall :-)

Skrevet

ja, den kom bra ut i testen på gronnhverdag den også (-: Ellers tror jeg ikke barna har vondt av litt sol, så lenge man ikke blir solbrendt eller er for mye i sola de timene med sterkest stråling. Her bruker jeg solhatt med faktor 30 i stoffet, tror det er viktig og holde "hode kaldt" ellers kan man jo få solstikk..

Hehe, kom nettop til å tenke på; Har de solkrem i afrika mon tro? Sikkert ikke. Men de trenger det kanskje ikke heller (-;

Skrevet

Jeg spurte på apoteket idag og de sa at det var den for voksne, faktor 15 som ikke var faktoren som var oppgitt.

Jeg bruker cosmica 30 på mine barn og syns den virker, de blir iallefall ikke solbrente! Den kom også best ut i best i test hos "foreldre og barn".

Skrevet

haha.. mammamuffin.. det minte meg om noe datra mi sa til en mørkhudet mann på bussen: "Du trenger nå i hvertfall ikke å dra til syden for å sole deg!" Hehe.. da lo han godt den mannen også!

De sier så mye rart :-)

Holder meg til cosmica med god samvittighet jeg :-)

Skrevet

det anbefales å ikke bruke mer enn faktor 30 på barn under ett år, da høyere faktor inneholder en blokk som gjør at huden ikke får pustet :) for barn har cosmica kommet best ut, tror de fikk pes når den ble testet av vg fordi faktor 15 viste seg å ikke være 15, men dårligere..

Skrevet

åh sier du det, det visste jeg ikke.. tenkte at minstemor måtte ha faktor 50 jeg, mens jeg på jenta på 5 har brukt faktor 30. Kan bare begynne å bruke faktor 30 på begge to da :-)

Skrevet

ja både legen og apotektet sa det.. vi brukte 30 på sønnen vår i syden, samt når han badet så hadde han på uv drakt og caps :)

Skrevet

Cosmica har kommet godt ut i testene som jeg har sett. Vichy og LRP(la rosche posay) er uten parabener ihvertfall. For dere som tenker på det.

Cliniderm har kommet godt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...