Gå til innhold

Hurra!! Fikk tilbake 73549 kroner på skatten!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hehe nå lurer sikkert mange, men har fått utbetalt ekstra skatteoppgjør for 2 år tilbake også fordi skatteetaten hadde lignet meg i feil skatteklasse !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig:)

Ifjor fikk jeg 65000 igjen pga feil skatteklasse, fikk halvparten igjen i år:)

Så nå venter jeg på mine 32000:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, gratulerer til deg som har betalt over 6000m,- for mye i skatt hver eneste månded i fjor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din dust 08.13. Les innlegget til HI skikkelig så ser du at det ikke bare er for i fjor!! Uansett om det hadde vært det så er det en glimrende måte å spare noen kroner på. Merkelig at når det kommer til penger så skal noen frem med piggene sine.. Har du vanskelig for å glede deg på andres vegne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til anonym 08:30

Mannen min får igjen over 45000 på skatten, men han har ikke betalt alt for mye i utgangspunktet. men han jobber som fisker så har utrolig mange fradrag som han ikke hadde fått ellers. før alle fradragene fikk han igjen i underkant av 10 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig da. Selv får jeg bare igjen rundt 5000,- men det er supert for meg siden jeg trodde jeg skulle få baksmell i år.. Så 5000 er helt supert. Tilsammen så får mannen og jeg igjen ca 10.000 i år. Fikk mye mer i fjor. Men men.. Sommerferien er allerede betalt, så dette blir nok bare kosepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjipt ikke å ha hatt de pengene når du kanksje trengte dem,. og ikke oppdaget det før nå?? Men god rente da, får håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig :)

Blir en fin sommer da vil jeg anta.

 

Sånn by the way så er det hekt utrolig at noen her ikke klarer å glede seg over at andre får igjen så mye penger på skatten.

"Avensyken er større enn kjønnsdriften".....

 

Hilsen ei som er strålende fornøyd med å få igjen 15 000 som følge av ekstra skattetrekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi refinansierte lånet vårt.hadde fastrente og sa det opp, måtte betale mye over 100 000 i over/underkurs, men endte opp med et lån på 300 000 mer enn vi hadde, 150 000 kroner "På bok" og betaler over 2000 mindre i måneden i 3 år fremover i renter og avdrag...VI sparer disse 2000 og "pengene på bok" gikk bl.a med til luft-vann varmepumpe som har nesten halvert strømutgiftene på vinteren, og innskudd ny bil..

 

Denne over/underkusresn(husker ikke hva som er hva) er derimot fratrekkbar på skatten, så det kostet oss ikke over 100 000 og si opp avtalen, vi fik jo 28% igjen...Samt at vi begge trekker litt ekstra skatt hver måned som frivillig "sparing"...Får vanligvis mellom 15 og 30 000 tilbake på skatten, i år ble det litt ekstra..Det beste er at vi fant det ikke ut før selvangivelse kom i mars:o) Så vi hadde antatt næremer 30 000 tilbake i år, med renter kommer vi faktisk opp i over 80 000....Men de pengene er alleredee "brukt opp"...VI har noen store kostnader som vi tar med disse, istedet for avbetaling/bruke tid på det,- eller for å spare opp, som var et annet alternativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...