Gå til innhold

Ekstremt tidlig utslag på test? Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 5 + 4 ut fra forrige mens, men greia er den at jeg har hatt flere bødninger siden jeg fant ut om graviditeten.

Jeg testa VELDIG positivt 4 dager etter eggløsning, og testen ble kun tatt fordi jeg begynte å blø når jeg ikke skulle. Så det jeg lurer på er om det finnes noen andre som har hatt positiv test så tidlig etter befruktning eller om jeg rett og slett kan være en mnd lengre på vei enn jeg tror og at forrige mens rett og slett bare var en av de forbaska blødningene som går meg på nervene.

Jeg har forøvrig testa HCG etter forrige blødning (tretten dager siden) og den gikk fra 800 til 1600 fra fredag til tirsdag

Fortsetter under...

Ikke godt å si. Men hvordan arter blødningene seg da? Bare noen dråper? Skikkelig mensblødning?

Jeg har alltid vært stabil me 28 dagers syklus. Siste mens før graviditet var merkelig. For det første var jeg 6 dager forsinket - noe jeg ALDRI pleier å være. Testet negativt, mensen kom - og varte i kun 2 dager.... merkelig. (Jeg har vanligvis spotting i 2 dager, blødning 4 dager) Deretter holdt vi oss avholdende fra dag 9 til 20 for å være sikker på å unngå graviditet. Men DA testet jeg positivt. Så etter siste mens er jeg 8+6 i dag, men..... synes så tydelig at jeg kjenner bevegelse - og det er teoretisk ikke mulig. Med mindre jeg har kommet lenger enn jeg tror. Så jeg venter også med spenning på ul.

Jeg testet positivt en uke før forventet mens med lillejenta, så testene kan sikkert slå tidlig ut. Noen får jo også høy hcg tidlig. Men ut ifra HCG synes jeg den var høy til at du da var under 4 uker gravid. Har litt tro på at du har kommet lenger jeg.... eller kanskje det er to... ;-) Brukte du eggløsningstest, eller vet du at det var ca da du hadde forventet el? Kan jo ha vært en festeblødning også :-) Mange muligheter her, og sikkert svar får du ikke før ul. Du kan jo kreve tidlig ul pga blødningene og usikkert befruktningstidspunkt. De pleier å være greie ved sånne spørsmål.

Hvordan er formen da? Har du vært dårlig lenge?

Det sies at kvalmen kommer rundt uke 7 og for min del stemmer det i såfall at jeg er ca 9 uker da. For min kvalme ble tiltagende for ca 2 uker siden.

For det første så var ikke graviditeten planlagt, men den lille er veldig kjærkommen! ;) Så dårlig med eggløsningstest, men jeg pleier å kjenne det godt på brystene at jeg har eggløsning da de blir veldig ømme og litt større. Dette hadde jeg helga 27. og eller 28. Men det er jo naturlig når en er gravid og.

Har hatt to blødninger til nå hvis en ser bort fra mens, en dag med bittelitt spotting, en dag med litt mer brunt, 2 dager med blødning nesten som mens og en dag hvor jeg var hos legen og ble undersøkt, da var det friskt blod inni meg, men det kom ut i løpet av dagen. Hadde forøvrig nærmest likka cervixåpning, og så slutta det. Den dagen jeg slutta å blø tok jeg HCG nr to på 1600.

seks dager etter fikk jeg blødning igjen, begynte med litt friskt blod som kom fra ettermiddagen og utover. Så var det tre dager med brunlig blod ikke mer enn at det holdt å bruke truseinnlegg. Så var det to dager med forholdsvis store blødninger som ved vanlig mens eller litt mindre. Og de siste dagene har det avtatt gradvis frem til å går hvor det knapt kunne kalles utflod en gang.

Har ikke hatt noen smerter forbindelse med noen av bødningene utenom at jeg var litt stiv nede i ryggen siste dagene første gangen, har heller ikke vært klumper e.l. men masse bittesmå bobler.

Av andre symptomer har jeg hatt lett kvalme nesten fra dag en, dårlig matløst, men maten kommer i det minste ikke opp. Har hatt skikkelig mye luftsmerter og fikk Imo-gas som jeg tok i 6 dager og det funka supert. Er og litt småhormonell. Så kom det til denne trøttheten da, jeg er syk i utgangspunktet med kronisk utmattelses syndrom (ME) så ikke godt å si hva som er hva. men jeg hadde en god periode i sykdommen til for inntil noen dager siden. Så nå vil jeg bare sove, og jeg får det stort sett til, noe som er uvanlig da ME-pasienter ofte er utmattede men likevel ikke får sove. Så jeg tar den søvnen jeg kan få med stor takk! :)

Det er innmari vanskelig å få til en tidlig UL tydeligvis, jeg bor i oppegård og her er det bare to gynekologer. Fikk henvisning hos legen første gangen jeg var der, men måtte vente med å bruke den til det hadde gått noen flere uker så vi faktisk kunne se noe. Ringte til begge gynekologene med henvisningen i hånda og begge hadda helt stappfullt. Hos hun ene kom jeg ikke til før etter sommerferien. Snakka litt mer med ene gyn og så med legen og det ble sendt en rekvisisjon på fredag som var. Så på tirsdag orka jeg ikke vente mer og ringte gyn, de hadde ikke fått no rekv. så jeg dobbelsjekka med legen og den hadde gått derfra på fredagen. Problemet er at jeg har fastlege i bærum og de har ikke noen elektronisk overføring med noen her ute så da må det gå i posten. Har ikke hørt noe i dag, så i morgen er jeg på telefonen igjen og om det ikke har skjedd noe da så drar jeg til privat UL.

Synes det skikkelig vanskelig å gå sånn her å vente når en har såpass med blødninger, en blir jo litt gal av å ikke vite hva som skjer med lille reka i magen. Selv om jeg føler at det har gått bra.

Så det var historien om min graviditet og mine blødninger til nå. lol

Savner sex og badekaret. <3

Annonse

sies det at kvalmen kommer i uke 7?? jeg testet positivt 5 dager før forventet mens, er nå 6 uker på vei og vært kvalm siden da altså uke 4 ca. sånn var det også i forrige svangerskap. når jeg leser "fra uke til uke" forskjellige steder på nettet føler jeg jo at kroppen ligger en god del lengre fremme enn hva det står der, men dette er sikkert ganske individuelt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...