Gå til innhold

hvis jeg trener hardt en halvtime hver dag, og spiser sunt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Maks 1500 kcal om dagen, og har ca 30 kilo å gå ned. Hvor mye tror du jeg vil gå ned i løpet av en måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter er i utgangspunktet for lite, 30 minutter er mer for å vedlikeholde formen, ikke brenne fett. Hjertet begynner ikke å jobbe ordentlig før du har varmet opp og begynt å øke intensiteten. Og jo mer hjertet jobber jo høyere er forbrenningen. Skal du brenne skikkelig bør du heller trene 60 minutter 3-4 ganger i uken og trene 30 minutt rolig de andre dagene.

 

Alt er jo bedre enn ingenting, men når det gjelder skikkelig fettforbrenning er det langkjøring som gjelder, evt at du buker HIIT metoden, anbefaler Tabata, det tar bare 4 minutter og du brenner sykt mye, men du må være skikkelig varm først.

 

evt kan du trene rolig slik du har tenkt og spise litt mindre mat (1500 som du foreslår er fint, men aldri mindre, men da går du ned mindre også).

 

1 kilo er 7000 kcal. ved trening på 30 minutter istedetfor 60-90 minutter brenner du signifikant mindre kalorier og det skal mer til å kvitte seg med 7000 kcal/ uken.

 

hilsen ei som har gått ned nesten 40 kilo og har rundt 30 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å ta det rolig. Begynn med 30 minutter, og øk etterhvert.

Selvsagt vil du fort merke forskjell, om du ikke har trent på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...