Gå til innhold

Mannen snorker - er jeg en bitch?!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gift med en mann som snorker, det hører med til sjeldenhetene at det er stille på vårt soverom. Han sovner der hvor det passer han, helst foran tv'n og blir "sur" når jeg ber han finne senga. Jeg har tatt opp dette med mannen min ved flere anledninger, og han er veldig forståelsesfull når vi snakker om det, men ikke mange minuttene etter er det glemt. Jeg prøver å belyse saken fra vår begges ståsted, med at jeg ikke får sove i det bråket og jeg utsetter å legge meg så lenge jeg kan for å være maks trøtt. Og fra hans side, han har jo ingen god kvalitet på søvnen sin han heller, siden han (helt sant) kan sovne stående.

 

Nå er jeg så lei, sprenggravid og frustrert at jeg oftere og oftere tenker at jeg hadde hatt det bedre alene. Få igjen søvnen min og kanskje jeg kan makte å bli mamma for første gang også. Jeg har nå funnet meg et eget soverom i huset, med en 75 cm seng... Synes det er fælt at jeg skal gi slipp på den store og gode 180 cm (som jeg hadde før vi ble gift), men føler meg litt ego og. Meeeeen, jeg kjøpte stor seng av en grunn! :(((

 

Tok forresten opp mannen min sin snorking foran svigermor en gang også og svaret hennes var: "jammen, du visste jo at han snorka før dere giftet dere?" og "hvis du fortsetter å mase om snorkingen, blir han til slutt redd for å sovne" (noe som ikke er tilfelle, og det hadde hun visst om hun delte seng med han...)

Følte bare hun gikk i forsvarsposisjon og "ba" meg suck it up og glemme det. Men HVER natt ligger jeg i minimum halvannen time før jeg sovner fordi jeg er utmattet av at jeg er trøtt...

 

Jeg er bare så lei meg, og oppgitt. Mannen min er "allergisk" mot internett og hadde ikke fått betalt en regning uten min hjelp i nettbanken så han finner ingen informasjon om hvor han kan henvende seg, og han tar ikke tak i det faktum at dette er noe han må løse, jeg kan ikke gjøre det for han. Og nå vil jeg ikke mase mer.

 

Føler meg samtidig for ung til å ha mitt eget soverom, jeg vil jo ligge inntil mannen min :(

 

Tips? Råd? Noen som kan fortelle meg at jeg ikke er verdens mest egoistiske kone?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe huffameg.... Kjip situasjon, har selv vært sammen med en snorker! MEN vi prøvde samme nå gjøre noe med det (litt tam unnskyldning at han er dårlig på internett), og googlet oss gjennom masse muligheter.

Har dere prøvd neseklype, neseplaster (eller sov i ro) ? Jeg tok med eksen til homoepat, han stakk litt nåler i øra på han og det tok vekk 80 % av støynivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ørepropper når mannen min snorker, det funker fint for meg. Hvis jeg får sovne først våkner jeg dessuten sjelden av det. Dersom mannen din kan sovne hvor som helst og når som helst, så kan det være at han har søvnapné og kan ha bruk for medisinsk hjelp til å få bedre søvnkvalitet. Såvidt jeg vet er det ganske enkelt og raskt å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har garantert helseplager som skyldes snorkinga, siden han er konstant trøtt. Syns du skal forlange at han slanker seg (hvis han er overvektig) , kontakter legen og ber om operasjon. ELLER flytter permanent inn på gjestesenga. Snorking kan ødelegge et forhold - du har ikke råd til å miste et minutts søvn når babyen kommer, og i den smale senga er det ikke plass til å nattamme. Han må søke hjelp, eller bytte rom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...