Gå til innhold

Barnet mitt fortalte meg noe urovekkende i sta..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om bestevennen sin som sier han håper at han dør, og han forklarer hvordan han ønsker å dø. (ganske makabre måter) Gutten har hatt det veldig tøft det siste halvåret, bl.a med dødsfall i veldig nær familie. De er seks år gamle. Hva ville du gjort i den situasjonen? Jeg vet ikke om det er noen andre som vet om dette, eller om han bare har fortalt det til barnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig sitte her og vite hvor my en skal legge i det. Jeg har selv en 5 åring som aldri banner, aldri er stygg med noen o.l, men han har fortalt meg noe av det noen gutter i bhg snakker om. Og det ER makabre greier. Barn vet ikke hva det det vil si å dø så jeg tror ikke jeg ville lagt så mye i det egentlig. Heller bare følge litt med kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en 6åring har opplevd et nært dødsfall så vet han hva det vil si å dø. Jeg ville tatt det opp med foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig at barn som har opplevd dødsfall i nær familie får tanker om at de ønsker å dø. Det er vonde tanker, og du må informere foreldrene. Hilsen ei som jobber med sorgstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdert det. Hadde jeg kjent foreldrene godt ville jeg sagt det til dem. Ellers er det veldig vanlig at barn har til tider makabre dødstanker. Vil tro det fortoner seg enda verre for de barna som opplever dødsfall nært på livet.

 

Gutten vet nok ikke hva det helt innebærer å si det han sier, jeg har en dramatisk datter som når hun var 7 utbrøt at hun ville dø i sinne i en konflikt på skolen, noe som sendte læreren rett i bakken av bekymring, selvfølgelig helt ubegrunnet, datteren vår hadde bare plukket opp denne måten å trasse på av et eldre familiemedlem (jente i tidlig pubertet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...