Gå til innhold

Noen fler førskolelærere/assistenter der ute, som egentlig trives med å jobbe med barn i bhg, men ikke makter lenger pga stress?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om det er fler som synes barnehage hverdagen blir for stressende? Som for eks pga mange barn på avd osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må nok rekke opp hånda mi også.. Syns det var mye stress før jeg gikk ut i perm, og når jeg er tilbake har de gått over til 14/4 og 26/4 modellen.. Kan ikke se at det er noe lurt men.. 14 under 3 år på 4 voksne. Og i teorien 26 3,5åringer på 4 voksne.. Brekkmiddel spør du meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært bort i den der ja...overhode ikke kost med 26 barn på en av...mye bedre med 18 barn og 3 voksne

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig glad for at vi ikke blir basebarnehage, men beholder avdelingene i alle fall.. 00.39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som ped.leder på en slags base barnehage med 32 barn fordelt på 5 voksne. Må si at det begynte å bli rimelig heftig den siste tiden før permisjon. Mye lyd, høy aktivitet og jeg måtte til slutt gi tapt grunnet bekkenplager, så gikk sykemeldt ca 1 mnd før permisjonstiden.

Nå skal det sies at mine medarbeidere og jeg satte oss ned og pratet om muligheter for tilrettelegging og arbeidsfordeling. Jeg ga alt jeg hadde på slutten, men klarte nok ikke yte like mye som tidligere. Likevel valgte vi i fellesskap at det var bedre at jeg gikk for redusert maskin, enn at de skulle få inn helt ukjente vikarer.

Det at jeg kjenner barna, rutinene og hverdagen, talte sterkt, selv om jeg ikke lenger kunne delta i påkledning og bleieskift, f.eks. (Vikar for meg i svangerskapspermisjonen var alt bestemt, men vedkommende kunne ikke begynne tidligere).

Men ja, barnehagehverdagen ER slitsom og tung, spesielt når man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stressende? Det å jobbe i barnehage er vel den minst stressende jobben jeg noen gang har hatt, men godt vi er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ped leder og stortrives med det. Jeg syns ikke det er stressende å være sammen med barna, men det er andre faktorer som gjør jobben stressende.

- å måtte kjempe så veldig for å få assisent til et barn som trenger hjelp og tilsyn. Når ikke vi får det, går det utover gruppa, ofte fordi barnet MÅ ha tilsyn uansett om vi er nok voksne eller ikke.

- at vi må kartlegge i hytt og gevær. (TRAS, MIO + Alle Med) 19 barn, når kanskje 5 av de hadde trengt det.

-dokumentasjon av alt arbeidet vi gjør.

-foreldre som ikke følger opp med sånne filleting som merking av klær. Og så blir de dritsure når det blir kaos i garderoben.

-at vi ikke har kokk. En av våre tre ansatte på avdelingen blir stående timesvis med matlaging og rydding hver dag. Foreldrene smører ikke niste i vår barnehage. Fint for de og barna, men mye jobb for oss ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe i barnehage er det mest slitsomme yrket jeg har vært i - og jeg har jobbet i mange bransjer. All ære til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp hånda*

Drev egen familiebarnehage jeg, med 10 barn og en ansatt, gikk i 3 år det, så hadde jeg to år fra før, ble sykemeldt for å si det sånn, masse støy og tungt til knær, rygg og hofter.

Så nå er det med tungt hjerte jeg må forlate barnehagen for godt, klarer ikke å tilbake dit, blir syk bare jeg tenker på det, synd da.. for jeg elsker å jobbe med barn, men det er alt for slitsomt for helsa på sikt og barnehagene er ikke så flinke til å bruke penger på å tilrettelegge for voksne, håper det retter seg med tiden, og også at det blir mer penger til slikt og å ha flere voksne pr.barn. Her blir det videreutdanning fra høsten av!

Barnehagene nå blir mer og mer en oppbevaring for barn, jeg mener trenden går feil vei.

Basebarnehager med opptil 500 barn??

Er det slik vi vil at de første årene av livet til poden skal tilbringes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...