Gå til innhold

Ser ikke ut som jeg kan ha et sexliv altså... :@


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tatt abort for 2 måneder siden grunnet uønsket graviditet til tross for bruk av p-piller. Har hatt 1 mens siden da, men nå begynner jeg å få større pupper igjen kjenner jeg. Alle de gangene jeg har hatt sex siden, ble kondom brukt. Er det virkelig mulig? Skal jeg slutte å ha sex siden man blir gravid uansett hva man gjør?

Skal ta en graviditetstest imorgen, men gruer meg skikkelig. Skulle hatt mens for ca 2 dager siden, men vet at syklusen er ganske på tur etter en abort (det står ihvertfall i papirene jeg har fått). Og hva gjør man i tilfelle man er gravid igjen da? Uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at man blir ekstra fruktbar etter abort, så det kan hende at du er gravid igjen? Men hva med å ta p-piller i tillegg til å bruke kondom? Evt. bytte til en annen type p-piller enn hva du har brukt tidligere også? Da burde du jo være ganske trygg :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer veldig dårlig på p-piller. Går opp i vekt, er kvalm 24/7 og svimmel. Så i samråd med legen ble det bestemt at det ikke blir noen p-piller på meg. Har også blitt gravid på p-piller før, da jeg fikk mitt yngste barn. Er ganske fortvilende situasjon, siden jeg har ganske stort behov for sex. Men å være alene med 3 barn uten at far er inne i bildet er også uaktuelt... Dilemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke mange valg enten tar man en ny abort eller beholder barnet. Deretter bør en forsøke en annen prevensjon, kan være smart å snakke med legen om ulike prevensjons typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg. Har allerede drøftet prevensjon med legen, og ble frarådet å bruke hormonelle typer av prevensjon, siden de ikke virker pluss at jeg får masse bivirkninger av dem. Kobberspiral er også uaktuelt, da jeg har mens over 1 uke om gangen, kraftige blødninger og menssmerter. Er redd for at avholdenhet er eneste mulighet her :(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å få mannen til å sterilisere seg?

 

Her i huset skal mannen sterilisere seg pga av at jeg blir gravid bare jeg ser på han :( :(

 

Vi har allerede to barn og det tredje var ikke ønsket. Men klarer ikke ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten begynne og lure på om elskern din har stukket hull i kondomene...eller om de er for gamle. Statistisk skal man ha sex ganske lenge med kondom før det blir graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe mann, kan ikke spørre mine sexpartnere om å sterilisere seg for min skyld :D Har vært singel i en del år, men altså, behovet for sex forsvinner ikke av den grunn.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, mine kondomer, nettopp innkjøpt. Så tror ikke noen har stukket hull i dem når JEG tar dem ut av pakken. Men skal ikke spekulere på noe før jeg tar test imorgen da.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...