Gå til innhold

Bekymret for venninnen min


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun har fått seg en ny samboer som er skikkelig ute på dypt vann når det gjelder økonomi.

Han er kjent for å være litt av en rundbrenner også, og har vel aldri hatt et forhold lengre enn 6 md til 1 år.

 

Fikk vite i dag at hun bruker alle sine penger etter at husleien er betalt på å betale ned hans gamle gjeld. Det gjør hun fordi de kan "begynne på nytt" når han er gjeldsfri.

 

Forelsket og blind såklart, jeg bekymrer meg virkelig. Klart han blir hos henne så lenge hun sørger for å gjøre ham gjeldsfri. Han jobber ikke fast, bare noen kortere vikariater - ikke virker kan interessert i å få seg jobb heller.

 

Kan hun på noen måte sikre seg at hun får pengene tilbake hvis (når) han flyr videre til neste dame?

Tenkte å kartlegge litt rettigheter eller mangel på rettigheter før jeg snakker med henne om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få henne til å føre kontrakt med han, noe med om det blir slutt skal beløpet hun har lagt ut tilbake betales innen en bestemt tid, om det ikke blir slutt etter nedbetaling, skal beløpet gradvis tilbakebetales, til fulle beløp er tilbake betalt. Pass på at det blir godkjent av advokat, dyrt? ja, men totalt verdt det.. Jeg og samboeren gjorde det, ble sammen når han hadde stor gjeld, jeg betalte det meste av utgifter for både han og meg, ingen trodde han elsket meg for meg, bare holdt sammen pga dette. Men han singnerte en slik kontrakt med meg, og det hadde han jo ikke gjort om han hadde planer om å stikke :) nå er dette 4 år siden, han er gjeldsfri, har fått seg bra jobb, og halve beløpet er tilbake betalt, samt at han betaler sin del av felles utgifter :) folk trodde jeg gikk blindt inn i dette, men slik var det jo ikke, med tanke på advokat og kontrakten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør ordne seg en kontrakt med han ja. Du bør alikevel stole litt mer på at venninnen din vet hva hun driver med. Mulig det er fakta men stygt å si at han blir hos henne kun på grunn av pengene. Tenk om de virkelig vil skape seg et liv sammen da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...