Gå til innhold

valgets kval....... :/ Ahus eller Levanger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

AH, lider valgets kval her.... :( Jeg kommer fra Trøndelag, har hele familien min der oppe... Bor 3 mil utafor Lillestrøm nå... Har ei datter på 3 år..

Føden ahus?

Minus:

* stoooor sjanse for å bli avvist under fødsel nå i juli... Blir da evnt sendt til Drammen eller Fredrikstad... Vi har INGEN forbindelse med de byene og jeg er oppriktig REDD for å bli sendt dit under fødselen.... :(

* Kommer nok til å bli liggende der alene den tiden....

* Kan bli småproblemer ang barnevakt...

Pluss:

* Barnefar blir uansett med på fødsel

Føden Levanger:

Minus:

* Usikkert om gubben rekker fødselen ettersom han ikke har starta ferien på termindatoen..

Pluss:

*Garantert å få føde der uansett...

*Har familie i nærheten sånn at barnevakt uansett er garantert...

Er 37+0 idag..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drammen har veldig bra rykte... Men har du ikke allerede fødeplass?

Jeg ville nok valgt å føde hjemme i området. Det er koselig å dele det med far til barnet. Og du må jo ikke bli liggende lenge på sykehus om alt er greit.

Har dere ikke litt forskjellig venner/naboer dere kan alliere dere med som barnevakt?

Jeg har en liste jeg har mulighet til å ringe (barnevakt)om ikke besteforeldre er på besøk når det skjer. De bor litt unna.

1.gang lå jeg to døgn på sykehus, me da var mannen med. Hvis alt er normalt vil jeg hjem fort denne gang. Håper på max et døgn..

Lykke til med valget!

Skrevet

Det er jo fint å ha familien i nærheten, da. Men det kommer jo helt an på hva du føler selv. Da må du evt. reise opp i forkant sammen med treåringen? Har du lyst til det? Hvor fort fødte du sist? Hvis du ikke hadde kjemperask fødsel kan jo mannen din rekke det. Men er det evt. verdt det hvis du må føde alene?

Det er absolutt ikke sikkert du blir sendt videre fra Ahus, det er jo et stort sykehus selv om det er midt i fellesferien får ikke alle lov til å ta ut ferie samtidig! Jeg skal føde på Ullevål, og der deler de ferien sånn at noen MÅ ta ut ferie første halvdel (fra juni) mens resten må ta sen ferie.

Du må prøve å tenke etter hva som er viktigst for deg - å være i nærheten av familien eller ha med mannen på fødsel.... Lykke til!

Skrevet

sist gang ble jeg satt igang 10 dager over, hun kom dagen etterpå.... Var ikke antydning til moden engang da jeg ble satt igang... Så håper jo det at jeg får rundt termin da og at gubben får flytta ferien sin en uke, for det kunne kaaanskej skje sa sjefen hans... :)

Jeg har mest lyst til å føde i trøndelag, og det virker det som om at gubben også føler... Han sa faktisk igår at "det er du som bestemmer, selvsagt hadde det aller beste vært om jeg hadde fått med meg fødselen, men det vil ikke være verdens undergang! Men jeg vet ikke om jeg føler at jeg stoler på sykehusene her nede...."

Hvis det blir at vi velger Levanger så reiser jeg og dattern oppover nå til uka en gang tror jeg.......

Skrevet

Jeg har termin 11. juli, og har fått fødeplass på AHUS. Jeg har selvfølgelig også hørt dette med at det er så mange som skal føde der i sommer, og kan risikere å bli sendt til andre sykehus...MEN, jeg har også hørt at de har avvist flere allerede, når man får tildelt fødeplass. Dvs de ikke fikk fødeplass der i utgangspunktet..Og for å si det sånn, jeg drar ikke hverken til Drammen eller Fredrikstad for å føde. Da drar jeg heller til Kongsvinger, hvor jeg har født 2 ganger tidligere..Der skal det mye til om det er fullt....

Skrevet

det ser ut som at dere heller til Levanger? jeg har født der tre ganger og har bare positive ting å si ihvertfall :) samtidig ville jeg uansett vært 100% sikker på å fått med meg mannen, men dette må jo dere finne ut av.

Lykke til med avgjørelsen og fødselen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...