Gå til innhold

Hva er galt med vaskemaskinen når tøyet er glovarmt når det er ferdig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, den ble montert for halvannet år siden og er godt brukt siden da;) Så ikke noe feil der nei. Må vel ringe noen i morgen kanskje? Har brannangst så tør ikke bruke den mer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller den tøyet?

Høres ut som den varmer opp vannet den skyller i.

 

Skjer dette på alle temperaturer?

 

Du burde ikke bruke den nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vasket på 90 grader nå. Brukte den før idag på 40 grader og da var det ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri vært borti det før. Det vanligste er jo det motsatte, at maskinene plutselig slutter å varme. Høres ut som en skikkelig teknisk feil som kan bli farlig. Trekk ut kontakten før du legger deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyet blir vel nødvendigvis varmere på 90 grader enn på 40? Og kanskje du tok de ut akkurat da maskina var ferdig? Vet ikke jeg, så mulig jeg er helt på jordet nå.. 90-gradersprogrammet skyller vel ikke i kaldt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ble usikker jeg også skjønner du. Sjelden jeg vasker på 90 grader nemlig og jeg tok ut med en gang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamasjon på hvitevarer er uansett 5 år. Du får deg enten en reparert maskin, eller en ny maskin.

 

Garantien er ikke noe å belage seg på. Det er reklamasjonen som gjelder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23:57 her igjen.

Jeg ville forsøkt å kjøre en vask på 40 grader igjen i morgen, og se om temperaturen på tøyet er lavere ved programslutt da. Helst med noe tøy du tåler at blir ødelagt.... Men jeg tror vel helst at det ikke er noe galt med maskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøy som nettopp er skylt i 90 graders vann er glovarmt, men jeg vet ikke heller om maskiner skyller i kaldt eller varmt vann.

Uansett er det ganske nært opp til 100 grader som regnes som kokende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja så klærne skal være varme da? Trodde de ble avkjølt under skylling/sentrifugering jeg;) Som sagt; sjelden jeg vasker på 90 grader så "skvatt" bare når jeg tok de ut. Merkelig at så mange reagerer på at de var varme da:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er de også varme når jeg tar de ut etter å ha vasket 90 grader..

helt normalt på min maskin..

 

ble mer skeptisk for 2 uker siden da det var like varmt når jeg tok de ut etter å ha vasket på 40 grader..

det var noen som hadde vært og skrudd på krana!! :o (den ligger i et "fellesareale"..

men tenkte ikke sååå nøye over det da.. ikke før jeg hoppa i dusjen.. hoppa RIMELIG fort utigjen også da gitt!!

den krana gikk nemlig på både vaskemaskin og dusj.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å ødelegge en hjelpe tråd, eller være slem. MEN; jeg dør snart av latter! Klarte å lese grovmalt istedenfor glovarmt! På tide å sove tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er meningen at tøyet skal være glovarmt når det er ferdig vasket. Få en reparatør til å komme å sjekke termostaten i maskinen, det er sikkert noe galt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal ikke tøyet være varmt. Alle moderne godkjente vaskemaskiner skyller i kaldt vann, tøyet skal ikke være varmt selv om vasken akkurat er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd meg en gang jeg vasket kokvask, men det var fordi jeg hadde dyttet maskina altfor full av klær så den fikk ikke skylla godt nok. Da var vaska veldig varm da jeg tok den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min maskin gir fra seg varme klær ved 90-graders vask. Ikke så varme at jeg brenner meg, men de er varme når jeg tar dem ut av maskinen.

Tenkte at det er sånn det er når man vasker på 90-grader, skyllingen i kaldt vann kjøler ikke så godt ned når det er kokvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...