MM78 Skrevet 21. juni 2011 #1 Del Skrevet 21. juni 2011 Hei, Spørsmålet mitt er; Hvor mange dager tok det for dere, fra dere startet Gonal-F og Orgalutran til dere høstet eggene?OG hvor store folikker hadde dere ved siste undersøkelse, hvis dere husker... Vårt første forsøk med IVF og er nå på dag 7 i menstrasjonen og har tatt min 6. gonal-F sprøytepen i kveld. Var hos gyn. i går hvor de største folikkene målte 11, og skal tilbake på torsdag. Startet Orgalutran i dag, den første av fem! Vi skal til DK og hadde regnet ut etter å ha lest mye på nettet og infoheftet fra klinikken at vi måtte dra til DK rundt onsdag/torsdag neste uke. Da jeg pratet med sykesøsteren fra DK klinikken så mente hun at vi måtte dra lørdag eller mandag! Men hun kunne ikke si helt sikkert før jeg hadde vært til undersøkelse på torsdag. Nå har det seg at mannen min ikke kommer hjem før tirsdag neste uke grunnet forretningsreise (han har bestilt returen til København) og vi hadde timet det til å passe akkurat. Jeg vet selvsagt at hele behandlingen er usikker når det kommer til datoer da kroppen må få bruke sitt eget tempo, men det er skikkelig kjedelig om han plutselig ikke nådde dette. Antar at siste utvei er å reise til DK alene og ta ut eggene og fryse dem. Jeg går på den "korte"behandlingen (ca.30 dager) med Gonal-F pen (150 per dag) og Orgalutran sprøyter for 5 dager. Når jeg har tatt den 5. og siste Orgalutran injeksjonen er jeg på dag 11. Når folikkenen måler ca 18 skal man ta den siste sprøyten (modningssprøyten). Etter det jeg har lest så skal det ta den tredje-/modningssprøyten rundt dag 14 (+/-), hvor man da må hente ut eggene etter/innen 36 timer = onsdag/torsdag neste uke etter mine beregninger for vår del. (Min første dag av mensen var 15.juni = dag 1) Internett er et flott verktøy, men av og til nokså frustrerende da det ofte er for mye informasjon slik at det er vanskelig å sile ut og finne frem til det man er på jakt etter... Håper dere kan svare meg og dele deres erfaringer med meg. Takk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143344276-antall-dager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå