Gå til innhold

Fått huslån. Har banken lov til å kreve at jeg avslutter kontoen min i skandiabanken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tatt opp huslån i Sparebank1, og gått med på å bli totalkunde for å få best mulig rente. Får allerede lønn inn på den nye sparebank-kontoen og bruker det nye visakortet.

 

Snart skal vi inn til en ny samtale med banken, og ble bedt om å ta med de gamle visakortene våre - vi har begge kontoer i Skandiabanken. Jeg ønsker egentlig ikke å avslutte denne kontoen, men vil heller ha den i tillegg. Koster nemlig ingenting å bruke dette visakortet, uansett om jeg bare skal betale ti kroner. Syns det er greit å ha.

 

Så. Har banken lov til kreve at jeg avslutter kontoen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de kan ikke kreve det. Men de kan selvsagt kreve at du innfrir de kravene som skal til for å kunne kalles totalkunde. Har du konto i en annen bank er du jo ikke totalkunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de kommer til å presse deg. Vi har også lån i annen bank, men det er Skandiabanken jeg bruker til daglig. Har lønnskonto i den andre banken, men overfører pengene til Skandiabanken hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er nemlig det jeg lurer på. På nettsiden dere står at for å være totalkunde må man ha fast inngang av lønn/pensjon, samt bruke deres visa og nettbank. Pluss ha sparekontoer der og forsikringer og sånt. Står strengt tatt ikke at man ikke kan ha andre kontoer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare stå på ditt da, evt. late som du ikke har denne kontoen. Så lenge du innfrir kravene skal det jo være ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kommer nok til å kreve og forlange, men har ingen mulighet for å sjeke hvor du har konto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gebyrfritt så lenge man betaler 200kr eller mer i terminalen. Dvs at man kan jo velge å ta ut penger slik at det blir 200, hvis man i utgangspunktet skal kjøpe noe som koster mindre.

 

Sånn fikk vi forklart det iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...