Gå til innhold

Barnevern. Pila eller noen andre som har greie på det? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at om man er under barnevernet...(men bor hjemme) og går på barneskole, u-skole, videregående så får man dekket forskjellige aktiviteter eller penger man skal ha med på reise?

 

Syns ikke det henger helt på greip.. er det jeg som er på jordet eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan man absolutt godt få. Det er ikke noen automatikk i det, men økonomisk støtte til ulike aktiviteter er blant virkemidler barnevernet ofte bruker, ja. Etter en individuell vurdering, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe automatikk dette, men mange får også økonomisk støtte som et av mange hjelpetiltak. Det KAN være leirskole, fritidsaktiviteter, ferieopphold med lommepenger, penger til klær eller sportsutstyr osv. Alt dette må alltid søkes om og må begrunnes med HVORFOR det er nødvendig for barnet. Det er da snakk om barn fra familier som ellers ikke ville fått et sårt trengt avbrekk fra en tung og problemfylt hverdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOVENE henger ikke på greip når det kommer til det statlige innen barnevernet. Helt IDIOTISK, såør du meg.

 

Og jeg lever her med en ungdom helt på skåplanet, som får både matpenger og lommepenger av barnevernet. Men hjelper det???? NEI, for ungdommen får faktisk ikke hjelpen vi foreldre skriker etter!!!!

 

Det er lovene som er på trynet, ikke barnevernet i seg selv. barnevernet har bare alle lover og regler å forholde seg til, og kan ikke gjøre annet. Vi må snart gå til høyeste hold, og jeg er på vei dit(politikken på stortingsnivå). Jeg vil så gjerne at de skal se hva de gjør i samfunnet for disse barna, som etter dagens lovverk, omtrent har loven i hånd i å gå nedenom og hjem......

 

MEN så er det bra at søsken av disse barna får dekket aktiviteter og evt ferier, slik at de får en pause fra hverdagens helvete.... vi får faktisk dekket alt som gjelder søsken(fikk nettopp beskjed om å få sponset litt av ferie i sommer, selv uten å ha spurt om det). Dette er faktisk det eneste bra barnevernet har gjort for oss.... For resten har de ikke lovhjemmel til.

 

Jeg er klar over at du har truffet en nerve hos meg, for dette lovverket er SYKT, fra ende til annen. Jeg er ikke av de foreldre som har mistet omsorgen, men jammen skulle jeg mang en gang ha ønsket det. Lurer nå for tiden på å overgi eldste til barnevernet helt og totalt, for jeg kan ikke og klarer snart ikke mer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er den eldste? Jeg vet om flere som ikke har fått den hjelpen de egentlig trenger... Jeg var, for noen år siden, en av de selv.

 

Trist å høre at dere ikke har fått den hjelpe dere trenger, og håper det skjer noe selv. Syns noen av reglene/lovene ikke burde være som de er, men heller være et unntak om de så trengs....

 

I din situasjon så fikk jeg et annet syn på det å få dekket aktiviter og ferier... Og ser nå på at det kan være grunner til det.

Om dere snart må gå til høyeste hold, så håper jeg det hjelper..

 

Med dette innlegget var det ikke meningen å vekke opp noen tanker som helst ikke skulle bli vekt opp..

Men igjen,- Håper det ordner seg før dere!!

Hi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste er 17 år. Ikke en eneste etat kan gjøre noe som helst enda... for gammel til barnevernet på mange måter, og for ung for politiet på mange måter....... Vi sitter egentlig å venter på den store smellen her...... Og mens vi venter, så sliter vi med alt som skjer. Senest i dag var politiet på døren, men da "bare" for å forkynne en dom...... Vi har allerede vært gjennom "tvangsparagrafen(4-24)" i barnevernet ang behandling, men lite hjelp der også. Det er grunnen til at jeg vil gå så høyt jeg kan nå.

 

Ja, der er virkelig grunner til at yngre søsken får hjelp, og familien ellers.

 

Du vekket ingenting, for dette er vår hverdag for tiden......... Jeg ville bare vise deg grunner til at en får økonomisk hjelp fra barnevernet :) De grunnene er mange, og trenger ikke være så alvorlige som våre, og har ikke sammenheng med foreldres økonomi.

 

Eller de kan være annerledes enn våre grunner. Barnets beste er fokus, og å forhindre problemer i fremtiden skal liksom være barnevernets hovedområde.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...