Gå til innhold

invitert i bryllup på kiel fergen....syns det er ALT for DYRT...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo har blitt invitert i bryllup på kiel fergen i april... For den hærligheten må vi betale hele 8000 kr ( 4000 pr person).... dette er inkludert noen måltider, blandt annet bryllupsmiddagen. Dvs at vi betaler selv for bryllupsmiddagen. i tillegg blir det jo utgifter på bryllupsgave og drikke ombord i båten. var og snakk om at damene skulle en tur på spa på turen hjem som også må betales...

 

syns det var et utrolig dyrt bryllup... Blir jo sikkert nærmere 10 000 for oss to det. nei det har ikke vi råd til å bli med på......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det gjerrigknarkene som skal gifte seg?? Gi dem en bunke gamle aviser, så kan de jo ha litt lesestoff fremover!!:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikkevi hatt råd til og hadde vi hatt det så hadde ikke brudeparet fått 5øre i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært uvanlig at man må betale bryllupsmiddagen selv. Hadde jeg hatt råd til det, hadde brudeparet ikke fått noe gave - jeg har jo betalt for festen deres, det bør holde som gave i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

av ren nysgjerrighet må jeg lure på hvor mange de har invitert og om det kun er nære venner og nær familie?

 

jeg hadde også takket nei..

 

men jeg har en venninne som skal gifte seg i india om noen år. har begynt å spare alt nå. Hun er min bestevenn og jeg ville ikke gått glipp av det for alt i verden! heldigvis får jeg bodd hos brudgommens familie;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var svært dyrt når de bestiller så tidlig, for april neste år. Med den prisen er det bestilt suite vil jeg tro, og det må vel være valgfritt? Vi har ikke dårlig råd, men jeg hadde ikke orket å bruke så mye penger på et bryllup! Også betale for middagen da, det var toppen av hele. Spa kan du få behandling til ca 800 kr, men det blir jo mye tilsammen her da. Hadde ikke hatt noen glede av en sånn tur, hadde bare gremmet meg over hvor mye jeg hadde betalt hele tiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre, så gjestene må faktisk spare masse penger for å i det hele tatt kunne være med på bryllupet deres? Synes det er skikkelig smålig gjort å forvente at folk skal betale mange, mange tusen for å komme å gjøre dagen deres spesiell. Da bør de iallefall ikke forvente noen bryllupsgaver. Gaven bør jo være at folk i det hele tatt dukker opp.

 

Skal man ha bryllup sånn bør man også betale for gjestene sine, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg takket nei til, for slik ønsker jeg ikke å bruke 10 000 kroner og en frihelg. Da vil jeg faktisk velge selv.

 

Da vi giftet oss ordnet vi overnatting for alle gjester, og mat fredag, bryllupsmiddag lørdag og frokost søndag. I tillegg hadde vi drikke lørdag (alkohol). Da var vi 25 og fattige, men kreative.

 

Jeg syns man skal få komme i selskap, betale reisen (og muligens overnatting) og gave, resten er en fes man er invitert i dvs matog drikke skal spanderes. Har jeg ikke råd ville jeg invitert færre gjester.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det ikke bare er meg som reagerer. det er sambo sin fetter som skal gifte seg...

 

jeg syns det er alt for dyrt så jeg har ikke lyst å dra. det tar jo opp en stor del av vårt ferie budsjett.......

 

nei vi får sende inn svaret om at vi ikke blir med.

 

de har forresten invitert 67 gjester...

 

vet ikke hvilke lugar type som er bestilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du kritiserer bryllupsvalget mitt på et jævla hønseforum. Drittkjerring, du kan bare slappe av, du trenger ikke spandere en eneste krone på bryllupet vårt, du kan kaste invitasjonen.

 

Drit å dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.... Betale for bryllupsmiddagen?? Den syns jeg er alt for drøy ja! Kan da ikke forvente at folk vil betale opp mot 10 000 kr for å komme i bryllupet? Da vi giftet oss måtte de fleste betale reisen og overnatting, men mat og drikke betalte selvsagt vi! Er da den som gifter seg som inviterer til fest! Da synes jeg det blir veldig smålig å overlate alle kostnadene til gjestene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man ikke råd til å betale eget bryllupp på kielferiga så får man ta det et annet sted. gjestene må da ikke punge ut med 8.000 kr? så drøyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt det ikke var Stena Saga de hadde valgt da. Kielferga har nå litt mer stil ihvertfall. Gjentar: Litt!

 

Men ok, vurder først om dere ønsker å være med når disse menneskene skal gifte seg. Hvis dere gjerne vil det så sier dere at ja, dere kommer, men dere bestiller billett selv. Kan få en billig lugar der + tur retur for et par tusenlapper.

Mat kan dere betale utenom, og jeg synes det er vanvittig sært at de ikke engang spanderer selve bryllupsmiddagen.

 

Det er jo en regel som sier at gaven skal tilsvare verdien på kuverten. Siden dere betaler den selv så betyr det altså null gave,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...