Gå til innhold

Tenker dere ikke på foreldre som er alene med barna når dere uttaler dere.... (bhg debatten)


LeTwinsA

Anbefalte innlegg

Nå har jeg og mannen min fleksitid og prøver at ene leverer 8 andre henter før 16, men med kjøring til og fra jobb etc blir det ofte litt stress. men uansett så tenker jeg på "stakkars" aleneforeldre jeg da........ De har sikkert ikke så mye anet valg enn å ha ungene "lange" dager i bhg. Og da tenker jeg ikke i første omgang på de som får OS og studerer etc. Men de som jobber..... Er ikke alle jobber som er "frie" med tanke på at man får velge jobbtid selv, kan avsparere etc. Har hatt en del slike sjefer selv, og det er dritt....

 

Håper dere ikke får dårlig samv.... dere det gjelder............ Men regner med jeg hadde slitt med det selv jeg om jeg hadde blitt alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som sliter med konstant dårlig samvittighet for at ungene mine har lange dager i bhg.

 

Tidligere, mens jeg og barnefar bodde sammen jobbet vi annenhver sen og tidliguke. Når jeg hadde senvakt leverte jeg ungene rundt 9 og han hentet etter jobb. Andre uka var det omvendt. Ungene ble aldri hentet senere enn 16.

 

Så flyttet han... Og sammen med sjefen min fikk vi kabalen til å gå opp. Istedenfor skift fikk jeg flatvakt, fra 9 til 16. Ungene blir nå levert 07.45 og er som regel de siste som blir hentet. Og hjertet mitt blør hver eneste dag! Har snakket med de ansatte i bhg om dette, og de forsikrer meg gang på gang om at jeg IKKE skal tenke på det! Bhg er ett tilbud som er fra åpningstid til stengetid- ferdig med den saken!

 

Men uansett blør hjertet mitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at jeg har problemer med å få det til å gå opp, sjelden men det skjer. Jeg er alene 100%, ingen "frihelger" eller "fridag"midt i uka. Jeg har noe famile jeg kan spørre, men da skal det virkelig være krise... vel, nok om det! Nå er jeg av de heldige, jeg er adjunkt - jobber i skolen, arbeidstiden min er ca 0830-1545 (+1-2t på kvelden hjemme). Så jeg får det til å gå, men jeg lurer på hvordan de som jobber skift (helse/omsorg mm) klarer det... går det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke disse folkene det har vært disset om her i kveld da. Det er jo de som faktisk gjør dette frivellig. Leverer først og henter sist når de går hjemme.

 

Ser jo at det er de som jobber og sliter med å rekke alt som får dårlig samvittighet og faktisk er de som gir barna kortere dager når de kan.

 

Jeg tror ikke de som har barna i barnehagen 9 timer mens de er hjemme, da enten i pemisjon elle jobber noen få timer har evne til å ha dårlig samvittigher....

 

Så bare ta det med ro alle sammen. Dere med dårlig samvittighet gjør jo gjerne det beste for at barna ikke skal bo i barnehagen:) Dere har ikke noe valg, jobben krever det... Inkludert meg selv.

 

Men dere andre FY, haha som om dere bryr dere. Hehe, nei da alle er forskellige,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som mener barnet har det vondt i barnehagen eller tar skade av å ha lange dager så blir jo ikke det bedre av at foreldrene er alene eller har andre grunner til å ha dem lenge i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...