Gå til innhold

En mor kjørte fra barnehagen uten å sikre hverken barna eller seg selv i bilen :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barna hennes har nettopp begynt i barnehagen, og vet at de har østeuropeisk bakgrunn. Jeg sto ved siden av henne på parkeringsplassen og så at hun lukket opp bakdørene og lot barna hoppe inn, og så lukte hun igjen dørene. Så satte hun seg inn og kjørte derfra. Jeg sto bare og så stygt på henne og lurte på om det jeg så virkelig stemte.

 

Er noen folk her i verden så lite opplyste at de ikke skjønner at det i følge norsk lov er påbudt å sikre barn i bil??

Har lyst til å anmelde henne neste gang jeg ser henne gjøre det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt det opp med henne (mulig hun ikke er klar over lover og regler i Norge). Og om det ikke fungerer så ville jeg ringt politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også ei slik mor i bhg..

 

ho er norsk, men mener at det ikke er nødvendig.... Vi hadde jo ikke seler når vi var små?!?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er sikkert halvparten av foreldrene slik. De fleste normalt sett ressursterke og oppegående. Dessverre ser det ut til at å bo på bygda med 50 km/t sone er en god nok grunn til å sette 1.5 åringen ved siden av seg usikret i passasjersetet. "Skal jo tross alt bare rett hjem!.

 

Tviler på den østeuropeiske dama forstod hvorfor du såg stygt på henne, hun trodde vel kanskje du misslikte hårsveisen eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme idag, barnet mitt kan faktisk å ha på seg belte selv noe det gjorde før vi kjørte ut på veien...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjer daglig i vår bhg. Mer regel enn unntak.

Ser da ingen grunn til å opplyse om det, dette vet de inderlig godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det får være grenser for hva man skal blande seg opp i! Ringe polititet...

 

Men er absolutt for å bruke bilbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er ungene da?

 

Min eldste har ordnet seg selv siden han var 5 år. Hopper bare inn bak, og fester selen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ingn grunn til å opplsye om det? helt tjukk i huet du!

 

 

Heeeeerregud... nå begynner jg å tenke HMS her.. man skal bør si fra asså når man ser farer! dumma!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, hvis jeg kanskje kan redde liv så ringer jeg gjerne politiet.

Er du helt fjern eller? Du er ikke mye opplyst når det gjelder trafikksikkerhet nei...Når foreldrene ikke klarer å passe på barna sine så må andre gripe inn. Det er jo rett og slett omsorgssvikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

total skivebom...Det kalles brudd på veitrafikklovgivningen, og mangel på intelligens, muligens forårsaket av stress.

MEN DET ER INGEN UNSKYLDNING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er opplyst.

Bruker alltid godkjente bilseter, og belter på mine barn.

Hva andre gjør er opp til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe de færreste her inne på forumet vet, er at småbarnsforeldre står for de ALLER fleste hastighetsoverskridelsene utenfor skoler og barnehager, samt prat i mobil, samt glemming av sikring av barn i bil.

Stress er absolutt ingen unnskyldning. Heller 5 min for sent på jobb, enn et skadet barn ved ev. ulykke, eller enda verre. Hjelper IKKE å være etterpåklok i et slikt tilfelle...

 

Det er det ingen som reagerer på det ovenfornevnte her inne. Men hva alle andre gjør, er derimot meeeeget viktig.

 

Men; En skal selvsagt si ifra om en ser at foreldre prøver å kjøre avgårde uten å sikre barna først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...