Gå til innhold

Tenker dere ikke på de ansatte i barnehagen da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet de får lønn og at det er jobben deres osv. Men de to første timene på dagen og de to siste er det få voksne i barnehagen. Det er mye støy osv. Tenk hvor mye roligere dager det ville blitt dersom de som va hjemme hvertfall hentet 15.30 istedenfor 16.30.

 

Gutten min går i fam. bhg. Der er det ei dame som har ungene alene i 9 timer. Da syns jeg faktisk det er litt greit å hente litt tidlig når jeg går hjemme. Så slipper hun å jobbe til halv 5 hver dag. Noe annet når jeg jobber selvfølgelig.

 

 

Hørte også ei mor som hentet samtidig som meg, sa til jenta si, nå skal vi skynde oss å gå så Petra får tatt helg litt tidligere. Så at den ansatte satte veldig pris på den kommentaren. Selv om de ikke forventer det. Men jeg er rar da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får mer dårlig samvittighet for å pante 200 flasker fem på ni i den lokale Rimi-sjappa enn når jeg henter barnet fem minutt før barnehagen stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tar aldri tidlig helg om jeg har seinvakt på en fredag. Om alle ungene skulle vært hentet noe før stengetid, er det alltid 1000 ting å ordne før neste uke.................

 

Ville syntes det var fryktelig rart om foreldrene skulle føle at de måtte hente tidlig, for at jeg skulle få tidlig helg....!?!?

 

Jeg er alltid veldig nøye med å vise de som blir hentet sist at jeg har god tid, forteller om dagen, og kankje spør om de skal noe hyggelig i helgen. Det ser det ut som om mine foreldre setter pris på!

 

bhg ansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jg glad når jg leste dn siste hr! slik er bhg tantene i bhg til mitt barn. Og de er helt fantastiske :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner at de ikke forventer tidlig helg. Men tenker på det presset den siste timen. I storbarnehagen her er det jo max to voksne da, på 10-12 barn.

 

Samt at jeg syns det er grusomt når gutten min har vært 10 minutter alene med en voksen på ettermiddagen. Som har hendt en gang. Er ikke lenge, men fælt likevel.

 

Ville ikke frivellig alltid vært den siste som hentet for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt blir jeg ikke sur om alle barna kommer sent eller går tidlig en dag, men jeg har da arbeidstid mellom 06.50 og 16.30 (ikke hele tiden, nei), så det hadde ikke falt meg inn å irritere meg over at det faktisk er barn tilstede i åpningstiden. Enten det er helt fra starten av dagen eller helt mot slutten av dagen. Jeg antar at de aller, aller fleste har gode årsaker til at de leverer veldig tidlig og/eller henter veldig sent. Selvsagt finnes det unntak, men dersom mennesker har et stort behov for å unngå tid sammen med sine barn (uavhengig om dette skyldes egoisme, "vanskelige" barn e.l.), så tror jeg faktisk ikke at disse barna har det noe verre i barnehagen enn hjemme. :-)

 

Hilse ansatt i barnehage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor er det grusomt at han har vært aleine i 10 min...? Det er jo kjempekoselig den siste tiden!

 

 

Min unge maaaaaser om å få være sist en dag i bhg, men jeg slutter kl 15.00 og bhg ligger vegg i ivegg, så jeg henter alltid da.... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i barnehage, og må si at jeg ikke kjenner meg igjen. Det er som regel foreldrene som har (helt unødvendig) dårlig samvittighet fordi de kommer litt sent. Jeg er jo der uansett på mine seinvakter;)

 

Det er uansett alltid ett eller to barn igjen helt til slutt. Kjipt om vi skal ha det SÅ stille fra kl 1430, liksom.

De barna som er igjen har barnehagen og voksne for seg selv! Det er kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i den lokale barnehagen (kommer fra en liten plass) der er det nå 10 barn, alle har full plass. Det kommer dager hvor jeg er alene med ungene stortsett hele dager, om det er slitsomt? Joda, man kjenner det på kroppen.

 

MEN, om ungene blir hentet tidligere, så får ikke jeg tidligere fri av den grunn, er mye som må ordnes til neste uken, er nok å ordne bare til neste dag i ukedagene. Hvorfor skulle vel da foreldrene hente ungene tidligere? Bare så jeg må gå en time alene i barnehagen på fredag, og føle på hvor sliten jeg er? Nei, setter pris på at det er noen unger der helt frem til stengetiden jeg :) Da har jeg nok uro og "kaos" rundt meg, til å glemme at man er sliten etter en uke, og det er jo koslig med ungene der uansett hva :)

Tar meg god tid til de siste som henter også, lar de forstå at jeg ikke er sur for at de henter like før stenging :)

 

Nei, vi får betalt for arb.tiden, så om ungene hentes en time før, så må vi fortsatt være der den timen, om vi vil ha betalingen vår.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle tåplige grunner til å hente tidlig eller levere sent må det være den tåpligste. Hvis noen tar på seg en jobb og får betalt for et vist anntal timer forventer jeg at de jobber da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ille å være alene med en voksen. Ungene mine maser stadig om at vi kan dra så tidlig i barnehagen at de kommer først elle rat jeg skal hente dem helt til sist slik at de får disse minuttene helt alene med en av de voksne. Det er ikke sikkert de hadde likt det så godt om det hendte ofte, mennå er det i hvertfal skikkelig stas. Ofte sitter de da på fanget og spiller gitar sammen eller finner på historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i bhg og når jeg hadde senvakt så kunne jeg da ikke gå før stengetid uansett. Og det var så få barn igjen den siste 1,5 timen, så da bare koste vi oss og lekte. Null stress. Det er litt vanskeligere om morgenen, for da må man bruke litt lengre tid på hver enkel, noen trenger mer enn 2 min for å bli varme i trøya for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i de fleste jobber er det avslutningsrutiner som krever litt konsentrasjon, og ikke er gjort på to sekunder. I en barnehage kan jeg tenke meg det er rydding, sjekke at alle vinduer er lukket, slukke alle lys og låse.

 

Hvis siste "kunde" går fem minutter etter arbeidstid, betyr det at den ansatte ikke kan gå før et kvarter senere. Noe som betyr at den ansatte ikke kan ha avtaler like etter arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar du være å handle på butikken siste timen før det stenger også? Så kanskje de som jobber der får gå tidligere hjem.

Eller du tar kanskje ikke siste timen hos legen om den er ledig? Så legen kan få en kortere dag av og til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv ped leder i en stor barnehage. Jeg er på jobb til 16.30 når jeg har seinvakt... og for meg er det ikke noe problem at barna blir hentet i barnehagen innen stengetid. men det som irriterer meg, og spesielt en fredags ettermiddag, er når foreldrene kommer 16.27 og skal helst se alle tegningene barna har laget, gi barna skiver fra matboksen, Spørre hvordan dagen har vært osv... slik at de ikke er ute av barnehagen før 16.37.... dvs 7 min ETTER at min HELG er startet.

 

så vær snill å hent barna deres sånn at vi som jobber i barnehagen kan låse døren kl 16.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber alene ni timer hver dag og selvfølgelig kan det være slitsomme og lange dager. Stort sett supre dager altså;)

 

Men jeg får betalt for det og forventer jo selvfølgelig ikke at jeg skal ha kortere dager selv om mange av foreldrene er hjemme.

 

Men de vil være løgn å si at jeg ikke syns det er godt en gang i blant å få jobbe en 8 timersdag. kanskje hente egne barn litt tidligere osv.

 

Men forventer det absolutt ikke. VI koser oss masse uansettt hvor lange dagene blir:)

 

Men mine egne barn er aldri 9 timer i barnehagen. Det har jeg ikke samvittghet til, Men jeg er heldig sånn at faren henter tidlig ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store forskjellen her ligger vel i at det var snakk om en familiebarnehage. Er man alene i familiebarnehagen ( noe man er om man har enkel gruppe) Er man da på jobb hele åpningstiden alene ! Jeg drev familibarnehage selv, og det var kjempestas det, men det går bare for en viss stund, jeg jobbet 10 timer hver dag og det uten pause ( ikke alle barna sov) Så ja jeg og satte pris på det om alle var hentet 10 på halv fem en fredag, for ja man blir sliten, og dagen var aldri over når ungene dro, var jo neste dag, uke og mnd som måtte planlegges.

 

Etter - 20 kilo og et møte med murveggen måtte jeg legge opp, men kommer alltid til å huske dette som den beste perioden i mitt liv.

 

Hilsen førskolelæreren som ikke skal tilbake i barnehagen noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er langt fra koselig at barnet mitt er sistemann. Han er ikke vant til det og ble kjempetrist når han var alene. Er ca. 2 barn som blir hentet etter 16.00 i barnehagen vår. Merkelig, men sånn er det.

 

Syns det er litt ekkelt å komme seint å hente jeg da og aldri i livet om jeg hadde klart å sittet hjemme å ventet til klokka ble over fire før jeg rusla bort. Huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver også familiebarnehage, jeg storkoser meg og det er den beste jobben jeg kan ha. Men ja det er lange dager. 9 timer med barna, planlegging, rydding og vasking.

 

Vil ikke bytte mot noe akkurat nå, men ser den du over her, det sliter litt å være helt alene om alt. Og ti minutter ekstra til å vaske huset en ettermiddag er gull verd. Men ingenting jeg forventer:)

 

Men jeg blir også glad når en mor sier nå får du 30 minutter kortere dag fordi det fortjener du. Det er veldig godt å høre, men ikke noe man forventer eller krever:) Det er en tøff jobb å ta vare på det aller viktigste, men den aller beste jobben for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:19: Du skriver at det ikke er lov til å være alene med 10 barn. Hvor står det hen mener du?

I bhg loven, så står det at det skal være forsvarlig bemanning. Ikke noe om hvor mange barn det skal være per voksen. Hva man mener er forsvarlig, er jo egentlig veldig individuelt. Men det vanlige er 6-7 barn per voksen på stor avd. Halvparten på småbarn. Men dette er jo bare midt på dagen. For de ansatte jobber jo skift. Så hvis mange barn kommer tidlig og blir hentet sent, så blir det mange barn per voksen i de tidsrommene. Jeg har selv vært alene med 14 barn. Men ikke hele dagen, men kanskje i 2-3 timer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn i barnehage, men hgerlighet, selvsagt tenker man ikke på de ansatte i barnehagen. Man betaler for den tjenesten man får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg tenker at : de har valgt yrket selv, og de får betalt for å være på jobb, akkurat som alle andre, så slutt å syt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...