Gå til innhold

ang knipeøvelser..

Anbefalte innlegg

Gjest LilleDina&gutt11  + 2englebarn
Skrevet

Har dere alle gjort dette? hvor lenge holdt dere på?

Selv holdt jeg på i 2 uker, toppen, men fant det bortkastet, hadde aldri ufrivelig vannlating etter fødselen, ingen smerter i bekkenet, følte meg ikke noe større "der nede" enn før svangerskapet og renselsen var overstått på 1,5 uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hej

Pga att jag var med i en studie av bekkenbunn så fick jag gjenom gå tester både i svangerskapet och efter. Min första kontroll var 6 uker etter fødsel å jag var helt sikker på att allt var back to normal! Inte haft några problem alls efter födseln! MEN där tog jag fel.. skulle dricka 1L vann, vänta i 30 min för å så göra spänsthopp i 30sek å rätt över på ut å inn hopp (armar å ben).. å jag läckte som ett soll =) hehe.. hade på mej tena lady så vi kunde mäta om jag läckte å det visade att jag läckt massa!

Så skulle jag ta 12x3 knipövningar i 8 veckor å så ny test.. på denna testen läckte jag inte en droppe.. så ja knipövningar är effektiva!!!

Såklart får inte alla problem med detta men jag blev milt sagt överraskad när jag gjorde de första spänsthoppen.. glad det inte va på en høypuls time!

Så kniper det gör jag fastän testen nu ett år efter födsel visade att mina muskler var "starkare" än innan födseln.. skall knipa å knipa och hoppas jag med det slipper problemer när jag blir gammal å grå=)

Skrevet

Jeg skulle definitivt ha gjort det men jeg glemmer det!

Har ikke kunnet gjort det før nå pga bekkensmerter men får prøve å få gjort det. Kjøpte meg sånne "baller" til å ha oppi der som skal styrke musklene. Smart balls eller noe var det kanskje det het. Husker ikke :P Får ta i bruk de igjen når jeg støvsuger tenker jeg.

Gjest LilleDina&gutt11  + 2englebarn
Skrevet

Av alle ting har jeg nå i dag testet ut dette med 1 liter vann og spensthopp, lakk ikke en dråpe, så da regner jeg med at jeg er sterk nok i "knipen" på tross av fødselen..

Tok jo rønken av bekkenet mitt i starten av svangerskap nr 1, og hadde veldig stort bekken, kanskje dette kan være grunnen? At bekkenet ikke trengte å utvide seg så mye? :)

Skrevet

LilleDina: så bra!!! Då e du en av de heldige som ikke ble påvirket av fødseln=)

Men e iallafall fint å veta att jag som läckte massa blev "frisk" efter lite knipande..hehe så då vet man att får man problem e det bara att knipa på så ordnar det sej antagligen som oftast!!!

Jag har ganska så smalt bekken så ja det kan nog ha noe å si, vet inte men kanske!!

Ha en fiiin sommar

Skrevet

Hei. Eg har så vondt nedentil pga stinga at eg ikkje klarer å ta knipeøvelser. Eg har prøvd etter eg har tatt smertestillende , men eg kjenner fortsatt at eg ikkje klarer det heilt slik som det skal. Kva skal ein gjere? Når eg går på do kjenner eg at det sildrer ned i bindet før eg har fått av meg og det svir noko forferdelig, så er det rett inn i dusjen. Kor lenge skal dette egentlig fortsette. Eg trudde det ville gje seg no, at det ville har blitt litt bedre sidan fødselen, for eg kan ikkje fortsette å knaske på smertestillende lenger. Max uheldig er eg og for både jordmor og lege har ferie no. Eg er førstefødande og fikk ein nydelig gutt den 13.06.2011.

Nokon som kjenner seg igjen og har nokon gode råd?

Skrevet

Det går seg til etterhvert, og det som er positivt med bekkenbunnen er jo at det går an å trene opp og man merker veldig fort resultater. Trodde selv at jeg hadde god kontroll med nr 1. Jogget mye og hadde aldri lekasjer. Skulle bli med på en stuiotime med masse hopp og sprett og da merket jeg det kjempegodt. Lakk som en sil. Intensiverte knipingen og fortsatte å gå på sammme time hver uke og merket stor forskjell gang til gang. Tror at det er viktig og begynne i det små. et knip er bedre enn ingen knip...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...