elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Min lillegutt har våknet ved halv fem-fem tiden i vel to måneder nå...det resulterer at han er stuptrøtt ved 8-9 tiden om morgnen og må legges igjen. Han sover ca tre timer tilsammen på dagen og spiser godt. Legges ved 18.30 tiden om kvelden, for da er han stuptrøtt. Noen som har gode råd for å få han til å sove lengre på morgenen? Kanskje kutte ned på dagduppene? Jeg lar han ikke sove etter kl 15 på dagen.
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #2 Skrevet 21. juni 2011 Han er forresten 13 måneder....
123tipp Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Hei! Vår sønn våknet fra 4.30-5 fra han var kanskje 6 mnd gammel. Idag sover han til 5.30 stort sett. Han var også stupings etter et par timer og måtte sove igjen...jeg også Det er først nå, som han er straks 2 år, at vi har kuttet ned på dagsovingen. Han er tross alt i barnehage og trenger søvn - men nå begrenser vi ham til 1,5 time per dag. Den eneste måten vi klarte å få skubbet oppvåkningen litt på, var å presse leggetiden litt og litt senere. (Og det var ikke enkelt - og blir enda verre hvis du kutter på dagsovingen...). Nå på sommeren er det enklere, du kan være ute i finværet og holde ham i aktivitet, og skubb litt og litt på leggingen. Nå legger vi vår sønn kl 20, og han sover maksimalt ti timer på natten. Sånn er han bare
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Jeg har ei som periodevis har vært skikkelig morgenfugl. Det jeg føler har hjulpet er å gå fra 2 til 1 dupp. Noen ganger sover hun bare 1 time på dagtid, men det er nok for lite. For dette resulterer bare i at hun våkner tidligere. Det kan se ut til at det perfekte er at hun sover fra ca. 11.30-13.30. Søvn avler søvn fremdeles her i gården, men helst ingen soving etter kl. 14-14.30. Legger seg i 19-19.30-tiden. Sover til mellom 6 og 7. Det skal legges til at overgangen til sommertid gav oss litt gratis hjelp, da sov hun plutselig til 6 istedet for 5, og kan virke som om det var det "pushet" hun trengte for å sove litt lengre om morgenen. Hun er foressten 13 mnd. Men barn er jo forskjelllige... Ikke alltid det som fungerer på et barn fungerer på et annet. Men lykke til! De første tennene kommer jo ofte i denne alderen, og kan spille inn på søvnen.. Mistenker at det har spillt en relativt stor rolle her...
ღMaritpusenღ Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 JAA!!!! Hos oss har dagen startet ca klokken 5 i flere måneder. Nå har det imidlertid snudd, løsningen ble (som du antydet) å kutte ned på dagduppen.Han ble trøtt i 9 tiden her også, men våknet til litt da de gikk ut (de har utetid i barnehagen fra ca 9 og fram til lunch kl 11). Vår sov ca 2,5 time etter lunch. Og da sov han til han ble vekt, så vi tenkte han sikkert hadde behov for en så lang dupp. Men så ble vi lei og bestemte oss for å kutte ned med en time (det føltes drastisk å begynne å vekke han etter bare 1,5 time!!), og VIPS - så sover han til ca 7. Og etter to døgn begynte han å regulere seg selv. Våkner stort sett av seg selv etter en time og et kvarter (altså like før vekking). Sover til alt fra halv 7 - 8. Legger seg kl 19.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå