Gå til innhold

Synes klærne våre lukter vondt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne ha klær som lukter godt, men mannen min klager på kløe hvis jeg bruker noe annet enn sensitive vaskepulver og skyllemiddel som er helt fri for parfyme.

Når klærne får tørke ute lukter de ingenting, og når de tørkes i trommel synes jeg de lukter pyton og innestengt. (Og ja, det blir helt tørt så det er ikke problemet)

 

Hva bruker dere når dere vasker?

Trenger noen tips. MUlig jeg får begynne å vaske mine egne klær i eget vaskemiddel siden jeg ikke reagerer på parfymerte vaskemidler/skyllemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet akkurat med det samme før. Til ei venninna av meg sa at jeg ikke måtte fylle vaskemaskinen så full. Da blir ikke klærne skikkelig rene og de kan få en litt "sur" lukt. Så halvfull vaskemaskin gir renere klær.

 

Jeg bruker kun vaskemidler uten parfyme, og jeg har fått kommentarer på at de lukter så godt.

 

Skyllemidler synes jeg lukter vemmelig og skittent. Men vet andre som synes det lukter godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til minstemor og størstesøster bruker jeg Blenda sensitive flytende vaskemiddel og skyllemiddel.

 

Til oss andre bruker jeg OMO color/ultra og Comfort skyllemiddel.

 

Størstesøster mener hun klør av det andre skyllemiddelet... Men Blenda sensitive (såpen) gir faktisk en god lukt den altså, så det synes jeg funker fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg at klærne lukter ingenting. Jeg vil heller at lukt skal komme fra shampoo, såpe, kremer, deodorant, parfyme... Hvis du tenker deg om, så lukter vi alle veldig mye :)

Vi bruker Neutral vaskemiddel og skyllemiddel. Da lukter de ingenting, er bare rene.

Hvis klærne lukter vondt så bør du vurdere om maskinen din er dårlig, evt ikke ha så mange klær i hver vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikkert et poeng å ikke fylle så fullt... der har jeg en vei å gå. Fort gjort når man driver skippertaksvasking.

 

Jo, lurer på å bytte til comfort med lukt på mitt eget tøy og vaske til mann og barn med sensitive.

Takk for svar!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du får kjøpt slike naturlige duftposer rundtomkring med lukt av lavendel o.l som du kan legge i skapene osv, da likter klærne godt, og ingen kunstige parfymemidler :) Du får også tak sånne kuler som du kan ha i tørketrommelen, men vet ikke om det er med naturlige eller syntetiske parfymemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hadde vært genialt. For det er som sagt det som tromles som lukter litt ekkelt.

Takk for tipset, her skal det googles!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig å kjøre en håndklevask på 90 grader innimellom - det dreper ALLE bakteriene, for det skjer nemlig ikke på vask med lavere temperatur. Blir fort ekkel lukt om du ikke gjør det :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...