Gå til innhold

Haha, jeg skjønner jo at perspektivet på livet er rimelig snevert, når...

Anbefalte innlegg

....det som avgjør om du er egnet som mor går på om du henter kl 15.00 eller kl 16.30 i barnehagen.

IIIIIKKKKK. Pappaen hentet kl 16.30 !!!!!!! Hjelp, ungen blir sikkert skadet for livet!!!!!!!!!

Barn vokser opp i krig og kvinner blir voldtatt, og DETTE er det vi engasjerer oss i! FLAUT!

Fortsetter under...

Nei, jeg syns HI har et drivende godt poeng. Vi lever i en verden der kvinner og barn lider, og her sitter vi på bedreviterrævene våre og hakker på hverandre for småting?

Tenk om vi kunne diskutere ting istedet.

Kanskje til og med tilby forståelse.

DET hadde vært no'!

Enig med Hjemmetråkkende Squaw. Man kan tilby forståelse for at ikke alle lever i samme situasjon, har like forutsetninger og lever like liv. Uansett hvor man måtte bo i verden.

Hear, hear.

Går litt inflasjon i begrepet barnemishandling når dette brukes om ting som å hente sent i barnehagen etc. Da har man faktisk ikke et begrep om hva barnemishandling virkelig er.

Annonse

Jeg syntes at i et forum som heter Din Baby, så er det naturlig å diskutere nettop det..............

Når det er sagt, så er det jo mildt sagt latterlig måten mange ting her inne blir lagt frem!

Mange hormonelle damer her, men heldigvis mange fornuftige også!

Når det kommer til dette barnehage greiene er det vel ikke småting?

Det er jo blitt forsket på og bevist at unger kan ta skade av å være så mange timer i barnehagen og at unger under 2 år har det mye bedre sammen med mamma enn i barnehagen, ihvertfall kke ha de der i lange dager.

De som har ungene sine i barnehagen fra de er nede i 7-9 mnd prøver febrilsk å rettferdigjøre dette, men det er faktisk ingenting som rettferdigjør det. Så små unger har ingenting i en barnehage å gjøre.

Det er som en sa i et annet innlegg, at nå er det ikke snakk om å jobb for å få mat på bordet, nå er det sydentur eller ei sydentur.

Før vi fikk barn ble vi enige om å leve veldig sparsomt, slik at vi faktisk fikk muligheten til at en av oss var hjemme lengre. Nå ska tassen begynne i barnehagen i august, da er det like før han fyller 2 år og føler at det er på tide, men han skal gå bare 60 %. Vi solgte bilen for å få dette til. Får aldri tilbake småbarnsperioden, og jeg er glad for at jeg kan se tilbake og ikke angre på de valgene vi tok

Blablablabla!!!!

Der går samme runda om igjen, dere gir dere ikke heller.

Les "jeg er bedre enn dere for jeg ble hjemme med barna til de var så store, hadde nøyaktig så liten prosent i barnahagen, hadde nøyaktig så lange dager i barnehage. Ville ALDRI funnet på å la ungene mine være lengre enn dette, for så dårlig mor er ikke JEG!

Jeg er ikke flau over å bruke barnehage for å komme meg på jobb! Jeg er stolt av å være en arbeidende mor, jeg kommer til å la mine barn vokse opp med at kvinner kan stå på egne ben, de kan få en karriere og drive med et spennende yrke. De bidrar til å bære samfunnet gjennom å delta og å bruke kunnskapen de innehar. Jeg tror man er en mer lykkelig person om man har en god jobb som gir mening.

Du trenger ikke å være flau for det heller. Alle velger selv, så langt det er mulig. Må bare si at unger har mange år på å skjønne at mødre kan stå på egne ben og ha karriere. Det er ikke hypernødvendig at mor/far viser dem det når de er under to år.. Du bidrar jo til samfunnet ved evt å ha omsorg for dine barn men de er små også. Selv om en del folk her inne ikke tenker sånn..

Selvsagt kan man latterliggjøre å henge seg opp i den timen, men en time hver dag utgjør faktisk en del timer i uka. For ikke å snakke om hvor mange timer i året.

Jeg er ikke ute etter alenemødre her, for jeg forstår at de ikke har noen annen mulighet enn å jobbe mye.

Får du mer enn en unge, så vil jo det gjøre deg utdatert på arbeidsmarkedet å gå hjemme i flere år for hvert barn.

Kvantitet timer med foreldre gir ikke nødvendigvis noe bedre minner til barna, selv om mange har fått for seg det også.

Dessuten kan jeg av erfaring vise til at de som bidrar mest, både barnehage, skole, Fau, Su, fritidsaktiviteter, er foreldre med allerede fulle jobber. De som går hjemme hele dagen er de som engasjerer seg minst. Jeg tror du blir lat av å gå hjemme, rett og slett. Det viser styrke å takle full jobb, små barn og engasjement utover ditt eget hjem.

Annonse

De problemene en lever oppi er der selvom barna sulter i Afrika. Selvfølgelig skal man ha perspektiv men man skal også få gi utløp for egne frustrasjoner, det er ikke enten eller.

Det er viktig å være kritisk til det som skjer rundt en men det finnes ordentlige måter å snakke om ting på :)

Jeg skrev nettopp et innlegg ang om jeg var rasist eller ikke. Mange mente jeg var gal som kan mene at forbrytere med utenlands opprinnelse bør sendes hjem.

Dette blir litt i samme gata....... Hvorfor dras ikke slike store kriser i verden inn, når vi diskuterer våre småting i Norge?

Ja, jeg er helt enig med deg, HI.

Flirer, der kom den IGJEN. Teller timer så det spruter her. Tipper timene man er en ineffektiv person utgjør ganske mange timer også. Det er jo DETTE som stresse alle hele tiden. Hva alle mener man burde gjøre, ikke hva man faktisk gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...