Gå til innhold

Hva er det som er så gøy med å se på den hurtigruta liksom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke "alles" fasinasjon over dette!

 

Har nå på facebook 7 stk som sitter i sofaen og ser på Hurtigruta.......

 

What? Forklar meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke på Hurtigruta, men på den fantastiske kysten, naturen og folkene som møter opp for å hilse ruta velkommen.

Hurtigruta er og blir et stort stykke Norge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, skjønner det ikke jeg heller. har flere på jobben som er sååå fasinert. joda, det er vakker natur og det er ett lite stykke norge. men å sitte i sofaen å se på. minutt for minutt.... nei, ikke noe for meg i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg er fra sørlandet, og sitter og ser på naturen ut av stuevinduet!

 

Svaberg er nyyyydelig, men gidder ikke se det på TV!

 

Det sitter jeg og ser på hver dag fra sofaen liksom....

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og utrolig irriterende kommenterer! Hva er spennende med det???

 

en eviglang reklame......................

 

 

Nå er det ho gamle Hallo dama på NRK som skravle rom at det er vanlig å gå opp 5-6 kg i løpet av turen................. Utrolig interessant...

 

NOT

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hvilken landsdel man kommer fra har noe med saken å gjøre. Jeg er fra østlandet og har sett mange timer av sendingen, og koser meg med hav, himmel og flott natur. Kjenner også veldig mange rundt her jeg bor som koser seg med sendingene.

 

Noe av det jeg synes er flott med sendingene er at det er avslappende og behagelig. Alt skjer i rolig tempo, ikke noe "mas", ikke noe vold, blod, død, skummelt eller sørgelig, ikke brautende programledere eller vimete filming. Bare fint, langsomt og et program hvor man rekker å fordøye inntrykkene og hvor du til og med kan gå på do uten å ha gått glipp av noe vesentlig. Og så gleder jeg meg over å se deler av landet der jeg ikke har vært, men kommer til å dra om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig, masse fin natur, interessant å se hvordan alle de relativt små stedene langs kysten faktisk ser ut osv.

Forstår at ikke alle liker det, men jeg foretrekker det fremfor mange poppulære serier. Det er litt annerledes enn det vi vanligvis får se på TV. Det er rolig, ting tar tid og er nesten litt meditativt.

Om vi bare hadde hat en kanal i Noge hadde det vært spessielt å bruke den til et slikt program i døgn, men når vi nå har mange å velge mellom synes jeg det er fint at de prøver noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del syns det er helt nydelig å sette på litt fin natur, ro, og ikke minst å slippe alle masete program som er på alle andre kanaler...

 

Jeg syns det er som å se på en oase av fred, fine folk og nydelig natur.

 

<3 hurtigruta, og ser den gjerne i reprise om mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det ikke helt jeg heller.

 

Jeg bor ved en av våre LANGE fjorder, og ser den hver dag. Fjell har vi, fjord har vi. Og jeg har reist mye i Norge på ferie. Jeg liker vel å se ting selv, kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vakkert. Nationalromantikk på sitt beste. Det er avslappende, og man får bli bedre kjent med landet man bor i. De sender mye flott informasjon i lydform, eller gamle arkivklipp av og til, og det er koselig. Jeg har reist med hurtigruta fra Bergen til Harstad, og nå føler jeg at jeg får med meg resten av turen også. Jeg synes det er bedre å sitte og se på hurtigruta enn å sitte og stirre på facebook eller dib i lengden. Jeg forstår heller ikke det som blir sakt her om at man har natur utenfor stuevinduet man kan se på. De som sier det går kanskje aldri på restaurant heller, siden de jo har mat hjemme. Ingen kino, siden det går film på tv? Eller har kanskje aldri gått ut på byen siden de har en øl i kjøleskapet. Kanskje noen mener at variasjon og kultur er kjempeskummelt og er livredd for å bli utsatt for slike ting? Eller kanskje endrer det seg når dere blir voksne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vakkert nok til at jeg kommer til å ønske meg dvden. Den blir nok kraftig nedklippet og redigert, men likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ??? Er vel relativt voksen når jeg er 32 år? For en usaklig kommentar!

Du drar litt syke konklusjoner om meg bare fordi jeg ikke liker å høre på ei gammel hallo-dame skravle med en gammel mann ombord på et skip.................

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh, du virker som ei småirritert hormonell kjerring hvis du blåser deg opp pga en kommentar HI.

Noen liker en forandring i tv-tilbudet, nå er det bare repriser uansett.

Og hallo-dama Ragnhild er en kjempegod reporter, koselig og jordnær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningen ved om det dukker opp noe spektakulært, som Trollfjorden eller Nordkapp for eksempel.

Men ikke fullt så spennende når de er ute på åpent hav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg tenker nå mitt akkurat nå i de store bølgene:)

De gangene jeg har vært med Hurtigruta over åpent hav høres knusing av glass i det fjerne og det er spennende å gå med sjøbein. Klarer man å gå noenlunde rett tro? Og å hoppe i en bølge!

Ikke like morsomt å tenke på de som ligger rett ut på lugaren og er dårlig da, for det er det garantert. Godt å sitte i sofaen å titte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner sikkert

Syke samlere,

kjolen som sier ja,

sære engelskmenn som kun spiser loff,

eller pinlige sydommer ..på en annen kanal...

 

Like teitt å se på det...

Jeg har følgt med dann og vann.. Da de dro forbi her jeg bor, og bodde før, enkelte steder nordover der jeg har vært, kunne tenkt meg å dra osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...