Gå til innhold

Mistet symptomene...

Barbarella og froskebarna

Anbefalte innlegg

Jeg er 8+2 i dag. Har vært veldig kvalm, trøtt, ømme pupper osv til nå, men i dag har plutselig alle symptomer forsvunnet!! Hjelp...

Skal på ultralyd i morgen, så får jo vite det da, men jeg håper at noen kan komme med erfaringer på at dette ikke trenger å være farlig...

Med gutten vår var jeg kvalm helt frem til uke 11, da forsvant det plutselig. Men det er vel for tidlig nå til at kvalmen skal forsvinne??

Er heller ikke så oppblåst som tidligere...

Fortsetter under...

Akkurat sånn hadde jeg det også! Og det var heldigvis falsk alarm! Rundt uke 10 forsvant symptomene over natten, jeg hadde en helt kvalmefri dag og var helt fortvilet. På ultralyden var alt likevel i den skjønneste orden, og etterhvert kom kvalmen tilbake, med full styrke. Rart det der, at vi ønsker å være kvalm... ;) Fint at du skal på ultralyd i morgen, da slipper du å bekymre deg lenge uten grunn. Hold oss oppdatert! :)

Hvordan er det med deg Barbarella!? Skal du på UL i dag??

Huff, jeg sliter selv om dagen, overbevist om at dette blir min 3. mislykkede graviditet. Synes jeg har så lite symptomer. Har hatt veldig mye å gjøre på jobben en ukes tid så da har jeg klart å fortrenge det men idag kom det for fult når jeg fikk tid til å tenke. Fikk mast meg til en legetime med rekvisisjon til Hcg test. Men egentlig vil jeg ikke ta den for jeg er sikker på at reslutatet blir dårlig! :(. Hold oss oppdatert på hvordan UL går!

Hei! Da har jeg vært på ultralyd, og alt var perfekt!! :-D

Den lille klumpen var nesten 2cm, hjertet banket perfekt, og den rørte til og med på seg!! Helt ubeskrivelig deilig å se...

Har mistet før etter å ha sett et levende foster litt lengre på vei enn dette, men legen sa at det er ikke noen grunn til å tro at det skal skje igjen.

Gullis, jeg skjønner bekymringene dine kjempegodt, vet akkurat hvordan du har det!

Regner med at du får to hcg-tester med to dagers mellomrom?

Et tips jeg har lest, som jeg synes er kjempelurt, er å be om å ikke få tallene, bare beskjed om det er normalt eller ikke. Jeg er i hvert fall sånn som sjekker ut alt mulig selv og lurer på om det er normalt, og om du også er sånn så kan det være lurt å bare få vite legens synspunkt uten detaljene :-)

Der kan du se! Så utrolig kjekt å høre! :)

Jeg husker det var nesten uvirkelig å endelig få positiv feedback på ultralydkontrollene gang på gang. Jeg hadde lagt der på benken og fått dessverre-beskjeden så altfor mange ganger, og så plutselig snudde lykken. Alt var perfekt hver eneste gang jeg gikk til ultralydkontroll i det siste svangerskapet.

Jeg har også erfart abort etter å ha sett et bankende fosterhjerte, det kan jo dessverre skje, men statistisk sett er sjansen faktisk 90 % for at det skal gå bra, dersom liv er påvist ved ultralyd.

Hurra hurra for deg i dag! :)

Når skal du forresten på kontroll igjen?

Annonse

Så godt å høre! Jeg har god tro på deg denne gang. Det kommer til å gå bra skal du se :-)

Håper veldig på at jeg vil være like heldig som deg og se liv på UL.

Jeg føler selv noe mindre kvalme enn tidligere. Er kun 4 uker + 3 dager. Det er kanskje noe som endrer seg? Var veldig plaget av kvalme før jeg fant ut at jeg var blitt gravid, men føler at kvalmen forsvinner sakte men sikkert. Sykepleier synes det er tidlig å føle kvalme så tidlig.

Er også kjempe spent på hcg stigningen. Vet dere hva det betyr dersom stigningen ikke er normal? Skal holde dere oppdatert.

Jeg håper også at du vil få en positiv ultralyd. Når skal du ha ultralyd?

Tidlig med kvalme ennå, hos meg har det gått opp og ned i begynnelsen.

Spent på å høre hvordan det går med deg!

Ang hcg-stigning: husk at man ikke kan konkludere noe bare ut ifra stigningen, med mindre den synker.

Sånn generelt har jeg forstått det slik:

For lav stigning kan bety exu eller MA

For høy stigning kan bety flerlinger eller (veldig sjeldent) blæremola.

Men jeg vil anbefale deg å ikke vite nivåene, bare be legen si om stigningen er bra eller ikke. Det er så lett å overtolke og bli mer bekymret!!

Takk for svar. Sterkere kvalme i dag tidlig, så det er som du skiver. Det kommer og går. Hcg nivået stigningen er normal og det føles godt :-) Tok albyl-e noen dager før eggløsning fram til i dag. Skal i følge sykepleier slutte med disse når jeg starter på fragmin sprøyte. Har startet på fragmin sprøyte i dag, tar i tillegg cyclogest (progesteron). Hva tar du av medisiner nå?

Barbarella & frosken, glemte å svare på spørsmålet ditt. Vet enda ikke når jeg skal ta UL. Sykehuset stenger i sommer, så jeg må finne en annen fram til august. Tenker å ta første UL i uke 6-7, hvis jeg finner en gynekolog som kan gi meg time ila den perioden. Skal holde dere oppdatert hele veien :-)

Ja, hold oss oppdatert!

Lurt å vente til uke 6-7 før første ultralyd, det gjorde jeg også. Krysser fingrene for at du får se et fint lite hjerte da :-)

Jeg er satt på Fragmin, selv om det ikke er påvist noe koaguleringsproblem. Hvordan synes du det er å ta de sprøytene?

Jeg synes det er utrolig vondt noen steder, men har lært meg å teste huden først slik at jeg ikke stikker et sted hvor det er for vondt. Og så sprøyter jeg inn sakte, slik at det ikke blir så mye spreng. Blir ikke så blå lenger heller, etter at jeg begynte med det.

Jo, takk for det :-)

Jeg liker det ikke fragmin sprøytene i det hele tatt. Det er mere det at jeg synes det er ekkelt enn vondt. Har aldri vært glad i sprøyter. Pleier å se bort når jeg tar blod prøver og nå skal jeg sette sprøyter på meg selv. Fysj! Setter de i magen. Tar du andre medisiner i tillegg til fragmin?

Annonse

Så fantastisk at alt var fint på UL!! :) opplevde selv noen dager der symptomene forsvant i uke 9, og var helt på gråten når jeg ringte gyn. Men opplevde som deg, at alt var i sin skjønneste orden :D

Jeg har selv spurt etter hcg-tallene etter å ha tatt blodprøver, men tror det er som du skriver til Gullis, at det er likegreit å ikke vite disse. For legesenteret sier ifra om stigningen er normal eller ikke, så da slipper du å tyde tallene. Men selv var jeg alt for nervevrak til å tro på noe som helst, så måtte liksom sjekke tallene selv..

Er Fragmin blodfortynnende sprøyter Barbarella? Jeg tok også sprøyter frem til uke 12, og man blir vant til det etterhvert ja. Fikk også det tipset om å stikke forsiktig i huden med spissen før jeg satte sprøyten...da kjenner man om det er en følsom plass.

Blir spennende å følge alle gravide her inne nå, da vi blir flere og flere :D

Lille diamant - ja, jeg har også bedt om å få vite hcg-tallene selv. Men fikk det tipset i etterkant om å ikke vite tallene selv, og kommer nok til å gjøre det neste gang. Om jeg klarer det, da... :-)

Hør på meg... neste gang, sier jeg. Som om jeg kommer til å miste denne gangen også. Tar det jo nesten for gitt, jo!

Fragmin er blodfortynnende sprøyter, ja.

Lykkefrø - så bra at du begynner å venne deg til sprøytene :-) Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med sprøyter, men synes det er ekkelt å gjøre det selv... Når mannen min gjør det er det ikke vondt i det hele tatt, så det er nok en del psykisk det der.

Hva tror dere om å starte en tråd for oss gravide, så blir det mer oversiktelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...