Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med babyer på 5-6 måneder,hvordan går dagene deres? Er dere med i barselgrupper og holder på med aktiviteter?

Her ble det aldri noen barselgruppe da det var veldig få som hadde fått barn på det tidspunktet. Men har nå blitt kjent med noen mammaer i nærområdet som det går i litt trilleturer og kaffedrikking. Ellers var det en del behandlinger med akupunktur for å få bukt med snuppens søvnproblemer.

Ellers er det det vanlige med mat, stell, leking på gulvet, soving, men opplever likevel at dagene da det ikke er aktiviteter som nevnt ovenfor kan bli litt lange. Er begrenset hvor mange dager i strekk man gidde å fly på kjøpesenter:P

Så hva fyller dere dagene med? Trenger litt inspirasjon:)

Videoannonse
Annonse
Gjest LilleDina&gutt11  + 2englebarn
Skrevet

Podden er ikke mer enn 4,5 mnd gammel da, men har barselgruppa vi holder med (uteblitt to siste gangene pga dåps forberedelser og sykdom) så er det trilleturer, leking på gulvet, lesestund (han forstår jo ikke hva jeg sier, men han liker å høre stemma mi, og elsker at jeg bruker mange forskjelige stemmer) så er det jo mat, stell, sovetiden og slikt. Så besøker vi svigerforeldre/besteforeldre som bor gå avstand unna (1 km pr vei).. Men savner bil, så hadde det vært lettere å komme seg ut på noe. Er en besøksgård i nærheten, hvor det er barne/baby sang av og til, også er det lesestund for de minste på biblioteket, hvor vi drar annenhver onsdag ca.

Skrevet

Her er det så mange som får barn hver måned at barselgruppene er delt opp i mange grupper. Vi treffes omtrent en gang i uka. Ellers går jo dagene fort, spesielt siden jeg har en 2½åring i tillegg. Han går i park 4-5 timer om dagen. Når han er hjemme blir det mye leking og aktiviteter med ham, men når han er i parken blir et barseltreff, trilleturer, handling, baking, prøve nye oppskrifter, håndarbeid, kose/mate/stelle lillebror, sitte litt ved PCen innimellom når han sover, husarbeid osv osv. Har ingen problemer med å fylle dagene, skulle faktisk ønske vi hadde noen ekstra timer hvert døgn. :-)

Skrevet

Min er snart 4,5 mnd, og jeg føler som deg at dagene noen gang kan bli lange. Prøver å legge planer for dagen, og det hjelper hvertfall å gjøre ærender. Gå i butikken blir dagens lille eventyr liksom. Men siden jeg skiftet til sportsvogn kan jeg få minsten til å kose seg i vogna mens jeg driver med hagearbeid. Der har vi endel etterslep siden han sluttet å sove lenge på dagtid ved 2 mnd! Det morsommeste han vet er å gå på tur i skogen med bæreselen, så det gjør vi om vi ikke har noe annet på planen. Var alene hjemme i helgen, uten bil og det regnet. Det var kjipt det...

Skrevet

Tror jeg trenger litt inspirasjon selv..

Møter jentene fra barselgruppe innimellom, prøver å få til så ofte som mulig, men det blir storsett et par ganger i måneden... hver andre eller hver tredje uke.

Ellers er vi mye hjemme eller besøker familie i ny og ne. Prøver å ta noen byturer eller trilleturer, så fort været er bra nok..

Syns også det kan bli noen litt lange dager, når man liksom går "alene" hele dagen, og venter på at samboeren kommer, men samtidig så flyr jo dagene, når man skal prøve å holde orden på huset og rekke å lage middag til mannen kommer hjem, i tillegg til en baby som trenger masse oppmerksomhet imellom slaga, så dagene går uansett... hehe...

Men føler meg noen ganger litt ensom, og skulle ønske det var litt mer å gjøre, man er liksom alene med alt som har med baby å gjøre også, selvom mannen trår til når han kommer hjem, så blir det likevel mest jeg som har "ansvar" for at alt er som det skal.

Skrevet

Jeg lager meg masse små ritualer, og synes at dagene går fort. For eksempel setter jeg meg ved pc når baby tar første lur, mens lur nr. 2 går jeg trilletur. Som oftest er det noe småtteri som må ordnes, kjøpes inn, fikses pr. telefon etc. Og så, på tidlig ettermiddag kommer jo de store barna hjem og da går det slag i slag med lekser, matlaging, trening osv. En gang i uka trener jeg styrketrening inne mens baby sover i hagen, og ellers jogger jeg to dager i uka etter at pappaen er kommet hjem. Hvis jeg kjeder meg, reiser jeg ned til byen hvor jeg treffer arbeidsfolket til lunsj, eller jeg avtaler med en annen permisjonsvenninne å dra til stranda eller på kafe. En regnværsdag kan jeg finne på å dra på babykino, og ellers finnes det tilbud om både babysang og åpen barnehage og barselgrupper her, men det har jeg ikke tid til! :-)

Tror den store forskjellen denne gangen er at jeg har to andre barn og et avslappet forhold til jobben. Husker at jeg var mer rastløs med storebror.

Skrevet

Syns dagene også går fort. Har rutine og små ritualer på dagene her også.

Har også barn fra før og rekker rett og slett ikke tenke for mye på hva vi skal gjøre, men mer hva man må få gjort (klesvask, husvask, handling, matlaging osv). Går tur så fort jeg får sjansen med lillemannen på 5 mnd og nyter de kosestundene vi har.

Har flere venner som også har fått barn og treffes i vår egen barselgruppe ca en gang pr uke. De har også barn fra før så vi er lykkelige over det lille vi rekker sammen.

Skrevet

Jeg har litt større barn, og har begynt å jobbe igjen. Og jeg tenker tilbake og er glad jeg ikke la så veldig mange planer, men koste meg masse hjemme. Kanskje ikke så spennende, ok, men tiden går så fort, og det er om å gjøre å få masse god kontakt med babyen sin.

Slapp av og kos deg! Skjønner godt det kan bli "kjedelig" men hvis du har for mye på programmet kommer tiden til å fly, og du skjønner ikke hvor det ble av permisjonstiden din. :-)

Dessuten: når ungen din begynner å krabbe skal jeg love deg du får nok å holde på med. Så slapp av mens du kan, er mitt råd! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...