Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #1 Del Skrevet 21. juni 2011 Samboer og jeg var på weekendtur nå i helgen. Vi reiste tidlig torsdag morgen, så vi skulle få tre hele dager vekke. Etter planen skulle vi lande på reisemålet klokken 11 torsdag morgen. Flyturen hadde mellomlanding i Frankfurt (vi hadde bestilt som en tur, ikke to seperate) Men flyet ble forsinket (15min), så da vi hadde kommet til Frankfurt var flyet videre gått. Vi måtte derfor vente hele dagen i Frankfurt for å se om vi fikk billett til reisemålet. Kl 22 var vi fremme, 11timer etter planen. Vi mistet jo en hel dag der borte. Er det noe poeng i å sende klage til flyselskapet? Vi betalte jo for en reise, ikke for å sitte en hel dag på flyplassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #2 Del Skrevet 21. juni 2011 Kommer litt an på selskapet du reiser med. Norwegian har feks ikke gjennomgående biletter. Så sant det ikke er mer en 2 timer mellom flyene. Mister du flyet ditt videre pga forsinkelser må du dermed punge ut for ny bilett selv. Sas booker deg om på neste ledige. Så sant du bestilte en sammenhengende reise vel og merke. I tillegg så hadde de nok venta hvis dere bare var 15 min forsinket. For jeg regner med dere hadde min 30 min mellom flyene. Så da kan ikke det ha vært mange min dere var forsen til gaten. Men, har du bestilt reisen i to etapper eller med forskjellige selskap og har i tillegg lagt inn så kort tid mellom flya så er det ene og alene ditt eget problem. Når det gjelder å få erstatting for at turen har blitt kortere så er dessverre ikke dette flyselskapets problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Del Skrevet 21. juni 2011 Takk for svar. Vi hadde ikke bestilt i to etapper, var samme selskap og en reise med mellomlanding. Flyet var 50min forsinket og det skulle være 35min mellom turene. Kjedelig at vi mistet hele dagen, men fikk hvertfall kommet oss ned den dagen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #4 Del Skrevet 21. juni 2011 Nei, du har ikke krav på erstatning så lenge dere faktisk er blitt fraktet fram til bestemmelsesstedet. At dere mistet flere timer av oppholdet har ingen betydning - desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå