Gå til innhold

Hva synes dere om Loke??

Anbefalte innlegg

Både jeg og samboern liker navnet, men samboern er redd for at folk skal forbinde det med den "slemme" norrønne Loke, eller han like slemme som var med en gang i hotell cæsar, og er derfor veldig skeptisk til å gi ham det navnet. Jeg synes ikke vi skal bry oss om hva folk kanskje skulle mene, og tror at folk vil venne seg til navnet fort, og heller forbinde det med vår forhåpentligvis snille og skjønne gutt ;) Er jeg for optimistisk??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143343562-hva-synes-dere-om-loke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ville sett for meg en skjønn liten gutt!! Liker Loke kjempegodt og er enig med deg - at navnet fortjener å stå for seg selv, ikke forbindes med norrøn mytologi/judas mm. Folk heter fortsatt Adolf og jeg forbinder ikke dette med Hitler lenger.

Annonse

• 3 uker senere...

syns det er nydelig! å han var ikke så slem som folk skal ha det til, bare sett deg inn i den norrøne mytologien! vår sønn har nokk hadd det navnet hvis det ikke var for at vi døpte hunden vår først :P

folk vil venne seg til navnet, uten tvil.. om en liten stund sier alle " han kunne ikke ha hadd noe annet navn"

vi har veldig uvandlige navn på begge våre, Trym Ægir og Tyr Hedin.. å vi fikk både positive og negative tilbakemeldinger, men nå kunne de ikke hadd noe annet navn :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...