Gå til innhold

Mange barn, kun for de svært sosiale individene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg fire barn og har ett barn nå. Jeg elsker å være sammen med barn og føler at jeg forstår dem og at vi kommer godt overens. MEN.. Jeg er ikke så sosial av meg og trives best med mine nære og kjære. Er ikke glad i sommeravslutninger, juleverksteder osv. Ser jeg en nabo på butikken, går jeg en omvei for å slippe smalltalk om vær og vind.

 

Derfor tenker jeg at jeg kanskje ikke "tåler" å ha mange barn, pga alt som skjer rundt dem. :) Hvordan er det med dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan lære deg å være mer sosial hvis du vil.

 

De som har mange barn har først og fremst et bra parforhold og er noenlunne samkjørte, det er også en fordel å ha god arbeidskapasitet og være organisert.

 

Mye endrer seg fra ett til to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det de sosiale egnenskapene som avgjør om du er en god mor/har kapasitet til mange barn. Folk er ulike og noen er mindre sosiale enn andre. Det er vel et godtatt fenomen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vil ikke si at de med mange barn er svært sosiale. Jeg har også alltid ønsket meg 4 barn.

 

Er på vei med nr 3 nå, så er på god vei. :-)

 

Jeg er dessverre ikke veldig sosial av meg. Lider (og har alltid gjort det) av sjenanse og sosial fobi. Hater foreldremøter, sommerfester og andre sosiale ting i barnehagen. Føler meg skikkelig teit og utenfor!! Vanskelig å endre personlighet også, selv om jeg så veldig gjerne vil.

 

Men jeg velger å få mange barn fordi de er det vakreste som fins på denne jord, og INGENTING gjør meg lykkeligere enn dem! Så da får jeg bare bite i det sure eplet og føle meg teit i diverse foreldresamlinger...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "smalltalken" som gjelder ungenes sammenkomster, lærer du fort. Den er stort sett den samme over alt, og ganske så lik for hver unge ;)

 

Jeg kan glatt gå omveier, eller late som jeg ikke ser kjente på butikken. Men det som har med barnas faste ting å gjøre, klarer jeg uten problemer :)

 

Jeg har 2 barn, men kunne nok hatt et par til hadde det ikke vært for mine barns vansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, henting i barnehagen og sånn går veldig bra. :) Da satser jeg på flere barn. Takk for svar alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...