gledebarnet2 Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Her er formen fortsatt bra....men kjenner blir raskere sliten;) Bevegelsene har forandret seg og frk.har blitt større, kjenner jeg... Hva med dere? Noen som skal føde på ullevål i oslo?
LilleS Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Formen er helt klart stigende her i huset (har lavt stoffskifte, men har fått justert dosen ). SÅ bortsett fra bekkenløsning, litt halsbrann og vansker med å plukke opp ting fra gulvet- så er det bare velstand! Kjenner masse liv hver dag og gleder meg til å møte lillefrøkna. Bare 50 dager igjen (11.august). Skal forresten føde i tønsberg
lille frø, mor til to Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Formen er veldig bra. Men jeg sliter med å gå grunnet bekkenløsning. Trener hver dag og har masse overskudd. Svømmer 3000m pr økt, trener styrke og sykling. Men jeg passer på å sette meg ned av og til slik at jeg får noen pauser inn i mellom. Det er gull.
abella Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 Har termin 26. august og skal føde på ABC på Ullevål. Formen er egentlig relativt bra. Sliter riktignok en del med bekkenplager, og har en storebror som jeg sliter med å ta meg av. Men ellers går det greit. Heldigvis er vesla roligere av seg enn storebror var i magen, men kjenner henne godt nå på kvelden.
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Formen er stort sett bra Var så dum og drakk kaffe idag,så nå er halsbrannen her :/ Min 2 kopp dette svangerskapet....Så nå blir det ikke mer kaffedrikking før prinsessa har kommet til verden 56 dager igjen til termin!!! :D Jeg skal føde på St.Olavs i Trondheim ))
Alida*Englebarn Skrevet 21. juni 2011 #6 Skrevet 21. juni 2011 Hei! Jeg har termin 18 august og skal føde på Ullevål:-) Litt tyngre i kroppen, hviler en time tidlig om dagen, magen kjennes hard og navlen er øm, hun presser nedover og jeg kjenner mye bevegelse. Halsbrannen er til tider plagsom og sovestillinger om natten. Er 100% sykemeldt og føler meg høy gravid. Jeg begynner å gjøre meg mentalt klar for å motta jenta mi om 7 uker:-)
livlig jente Skrevet 21. juni 2011 #7 Skrevet 21. juni 2011 Formen er opp og ned. kjenner blir veldig tung pust og svimmel pga lavt hb som er 8,9. Begynner å gå ned i vekt men babyen har det bra og er over symfyse målene. men har gått opp bare 5 kilo i hele svangerskapet som jeg er redd for. Har ikke krefter i kroppen men er nødt til å holdet det ut med barna på 5 og 2,5 år. er veldig sliten og vil gjerne bli ferdig idag. mensen termin er 19 juli og ul- termin er 10 aug. jeg skal føde på a-hus.
babylovve Skrevet 21. juni 2011 #8 Skrevet 21. juni 2011 Jeg merker at det begynner å bli tungt nå, føler meg også høygravid! Vi har jo ganske langt igjen, samtidig så kort.... Det er nå vi liksom må nyte friheten og slappe godt av før det brister løs.... Lille S: Jeg har termin 7 aug, lavt stoffskifte og planer om å føde i tønsberg!!! :-) Klem
gledebarnet2 Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2011 Så hyggelig:) Ser ut som om vi alle er ganske klare for fødselen;) Er så spent på hvordan det vil gå denne gangen:) Lykke til, kanskje vi møtes på ullevål, he he;)
ljuba Skrevet 23. juni 2011 #10 Skrevet 23. juni 2011 Selv om det selvfølgelig begynner å bli litt tungt, må stå på toppen av trappa noen minutter for å få igjen pusten og sånn;), så er formen absolutt god nå. Har hatt en del plager med bekkenet denne gangen, men det er faktisk blitt bedre nå. Har fått god tilrettelegging på jobben og tar hensyn hjemme, så det hjelper jo. Minstesnuppa er ventet 13.august;) Skal føde på Tønsberg. Ser at vi er flere der rundt samme dato. Spennende:)
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 23. juni 2011 #11 Skrevet 23. juni 2011 15 august og Ullevål her. Har ikke så mye tid til å tenke på graviditeten, har en innspurt på jobb før permisjonen, og en liten fra før som krever mye oppmerksomhet. Har nettopp blitt 20% sykemeldt, men den ekstra tiden spises uansett opp av pendling og forsinkelser, dog litt mindre stress å rekke henting, og kortere dager i barnehagen for den største. Formen er OK, bare jeg sitter mest i ro.... Bekkenløsningen forverres av all ekstra aktivitet. Er generelt lei av å være gravid, og vil bare bli ferdig. Synes det er tungt nå, og kan ikke tenke meg å bli enda større og tyngre. Halsbrann, hemorider, lavt blodtrykk, dårlig nattesøvn, trøtthet... Men gleder meg stort til å treffe barnet i magen!
smula80 Skrevet 23. juni 2011 #12 Skrevet 23. juni 2011 Har termin 11 august, og skal føde på UNN i Tromsø. Merker at det blir tyngre her, ja, må hvile oftere. Bekkenplager gjør sånn at jeg må sette meg ned ofte, å gå i butikker er ikke lenger gøy, leter bare etter en plass å sette meg ned Har halsbrann etter hvert måltid uansett hva jeg spiser, og nattesøvnen er ikke så god. Gleder meg til å bli ferdig og å møte lillebror, storebror på 6 år er også veldig spent! 7 uker igjen til termin, men fødte 3 uker før sist Jobber 40% ut måneden, men da takker jeg for meg, sykepleieryrket er ikke for høygravide Lykke til alle sammen!
Alida*Englebarn Skrevet 29. juni 2011 #13 Skrevet 29. juni 2011 Annenhver dag er jeg full av energi, vasker, pakker og sorterer, full oversikt. Skrudde ut et knust vindu i dag, ringte glassmester. Det er utrolig hvor deilig det er å fikse opp i ting selv;-) Kjenner tilfredsheten oversvømme meg. Lager dags-lister, uke-lister, ringer rundt, kjøper det siste og holder oversikt:-) I dag har jeg ikke vært ute pga varmen, hvordan går det med dere i varmen?
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 29. juni 2011 #14 Skrevet 29. juni 2011 Merker at jeg får ganske mye mer vann i kroppen av denne varmen :S men heldigvis er det ikke steik sol her da...Men holder meg for det meste i skyggen eller i bilen med ac på Kjenner meg plutselig høygravid... Bare 8 dager igjen til det da... nå sover jeg dårlig på natten,får krampe i bena enda jeg tar magnesium.Tar også omega 3 og jern og bringebærblad kapsler....vet det er en myte,men skitt au.prøver allikavel
Alida*Englebarn Skrevet 29. juni 2011 #15 Skrevet 29. juni 2011 Her i Oslo er det 25 grader i skyggen i dag og jeg er inne:-O Jeg har 9 dager til Høygravid status:-) Termin 18 august. Med andre mann fødte jeg tre uker før i varmen, fødte 18 august:-) Med de andre to ca ei uke før. Regner med at lille jenta komme litt før denne gangen også:-) bare litt håper jeg:-) Beina er hoven ja, men formen er bra i dag:-)
Mrs. Charming Skrevet 30. juni 2011 #16 Skrevet 30. juni 2011 Jeg har termin noen dager før deg, jeg pusser opp og styrer i huset men med en gang pulsen går opp og jeg går for fort får jeg smerter og ubehag i buken. Ikke noen gåturer eller trim på meg, takk!! Sover ok men blir gal av to doturer om natta og sikkert en dotur i timen på dagtid.
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 30. juni 2011 #17 Skrevet 30. juni 2011 Termin er 27. august og skal føde på ABC på Ullevål. Formen er grei, men har nå blitt 100% sykemeldt pga sterke og regelmessige kynnere Håper babyen holder seg inne i magen mange uker til, selvom jeg føler meg tung og litt gravidlei..
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 30. juni 2011 #18 Skrevet 30. juni 2011 Jeg har termin 18 august og beg å bli litt sliten merker jeg. Har en halsbrann fra H..... som ikke går over og hoster og harker til jeg spyr. Hadde en uke ferie i forrige uke, sparer resten til permen. Får se om jeg degraderer jobben til uka evt. Var idag å snakket med en Gaia-jordmor siden jeg er litt utsatt for å få barseldepresjoner. Fikk vite at siden jeg hadde kontakt med dem, kan ikke ullevål avvise meg (sende meg til et annet sykehus pga plass mangel) når jeg evt kommer inn for å føde. Så det ble jeg veldig glad for å høre. Lille gull ligger i sete nå, men jeg har til uke 37 som de sier og etter det så må de evt gjøre noe. Har beg å vaske alt av klær og sengesett og div. Hjemme alene denne uka, så da måtte jeg finne på noe.
2små,rosa&blå Skrevet 30. juni 2011 #19 Skrevet 30. juni 2011 Har termin 8 Aug. Min kjære baby svømmer også fortsatt rundt der inne så jeg håper han snur seg snart. Ellers nyter jeg det deilige sørlandsværet. Her har det jo regnet i nesten hele sommer, noe jeg er superfornøyd med (: Sola kan komme til neste sommer, hehe.. Har også drukket min siste kopp med kaffi dette svangerskapet.. Halsbrann fra helvete ja... Ellers skal det bli deilig å få gullet mitt ut. Uvandt å veie 20 kilo over normalen på 50 kilo.. Husker fra sist også hvor utrolig lett jeg følte meg etter fødselen. Føler tyngdekraften godt med 20 kilo ekstra på kroppen! Alt til baby er vasket og klart, senga plassert og alt i rute på den fronten. Det eneste som mangler er en full fryser med mat til den første barselstiden (-;
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå