Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #1 Del Skrevet 21. juni 2011 Jeg havner vel i den kategorien, men føler egentlig det er en særs dårlig beskrivelse. Jeg har ungene 9 dager i strekk, så har eksen dem 5, så jeg 9, osv. Altså er jeg ikke alene. Barna har en far som tar seg av dem og er glade i dem. Eksen betaler med 4.500 i mnd i bidrag, altså er jeg ikke enslig forsørger, for far bidrar det han skal. Har man ikke noe bedre uttrykk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #2 Del Skrevet 21. juni 2011 Er du singel? Forsørger du barn? Hvis svarene på de to spørsmålene er ja er du en enslig (singel) forsørger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Del Skrevet 21. juni 2011 Du er en forsørger som er enslig. Ergo du er en enslig forsørger. Du er en mamma som er alene. Ergo du er en alenemamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 21. juni 2011 #4 Del Skrevet 21. juni 2011 Du er enestående mamma! Det er det jeg betegner alenemødre som nemlig, mye finere navn =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #5 Del Skrevet 21. juni 2011 Å forsørge er ikke bare et økonomisk uttrykk, det gjelder ALT en gjør i hverdagen med barna. Du forsørger dem i det at det er du som skaffer maten, tak over hodet, klær når de er hos deg og alt mulig. Og du har mesteparten av det praktiske(selv om bakgrunnen for dette ofte er økonomisk). Det er å være enslig forsørger, for hva skulle barna gjort med bare kontanter, og 5 dager omsorg fra far, om de ikke hadde hatt dine 9 dager mellom dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 21. juni 2011 #6 Del Skrevet 21. juni 2011 Syns du singel mamma lyder bedre? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #7 Del Skrevet 21. juni 2011 Næh.. Har kjæreste Mener ikke at det er stigmatiserende å bli betegnet som alenemor eller enslig forsørger, bare at det høres litt feil ut. Barna har en far som i aller høyeste grad bidrar, både med sin tid og med sine penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå