Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, fødte for 2 uker siden og har vært ganske sliten siden. Men trente mens jeg var gravid og nå føler jeg ikke jeg kan gjøre noen ting.. Gjorde noen lette øvelser i dag, men fikk skikkelig vondt i ryggen. Er det meningen man bare skal slappe av etter fødsel? Noen med erfaring her inne:-)? Har gått noen lette trilleturer, men får fort vondt nedentil (i stingene).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 uker etter fødsel var jeg også ganske vond i stingene, og måtte passe på å ikke gå for mye. men ca 3 uker etter var jeg mye bedre, og nøt å kunne gå lange turer. dette tror jeg likevel er veldig individuelt, så det viktigste er vel å lytte til kroppen - de sier jo at man skal ta det litt med ro og "komme seg" og lade opp igjen osv...

Skrevet

Husk knipeøvelser. Det er dødens kjedelig, men enda verre å oppdage at man fremdeles trenger bind når renselsen er over...:-( med mindre du hører til de som trente aktivt helt frem til termin så kan det være greit å vente 6-8 uker med vanlig trening, 2-3 mnd med løping/hopping inntil fugene har fått vokse sammen. Jeg fødte for drøyt 4 mnd siden og kjenner fremdeles av noe smerter i bekkenet ved enkelte bevegelser (men slet litt med bekkenløsning i svangerskapet også da)

Gjest LilleDina&gutt11  + 2englebarn
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å holde meg borte fra trimming ol 4 første ukene, er jo ikke så heldig om stingene går opp. Så de fire første ukene gikk jeg en runde som tar ca 10 minutter, gikk rolig, med korte skritt og brukte vel dobelt så lang tid :) etter 4 uker følte jeg meg mer energisk, og trappet opp treningen. Nå er det over 4 mnd siden fødselen da, men allerede 2,5 mnd etter, var jeg i full sving med trimmen igjen. Driver på med Zumba i stua vår, er jo ikke altid like lett å skulle trimme på senter når man har de små :) Satser på å tegne medlemskap på trimsenteret er neste år :) da har jeg forhåpentligvis førerkort også :-D

Skrevet

Jeg trener også Zumba, har gjort siden 7 uker etter fødselen. Det har funket veldig bra. Innebandy var dog ingen hit, dessverre...

Skrevet

De sier man skal vente 6 uker med trening, men en liten trilltur i ny og ned burde jo gå, såfremt du orker det selv..

Her i gården fikk jeg ikke gått før det var gått fire uker, hadde så syykt vondt i bekken/underlivet etterpå, da jeg fødte en forholdsvis stor gutt. Så bare det å gå fra stua til kjøkkenet var en utfordring.

Men etter 4 uker var alt myye bedre og lettere å gå, husker ikke nå hvor lenge jeg hadde vondt/var øm i stinga, men det tok en stund før bare det å sitte var behagelig... =)

Gjør som du orker selv, og ikke overanstreng deg på noe vis. hvis stinga føles litt "tørre" og ubehagelige, spray på litt decubal oljespray, det var hvertfall en redning for meg =)

Skrevet

Takk for alle gode tips:-). Er nok ikke helt vant i å være i "lavmodus", men kjenner jeg ikke orker så mye nå. Pleier å trene for stive muskler i nakke og skuldre, men får jo ikke gjort det nå. Og de er ikke akkurat bedre av amming.. Får bare ta tiden til hjelp, tror jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...