Gå til innhold

Bleking og striping av hår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg var gravid (for 12 år siden) var det en allmenn oppfatning at man ikke skulle bleke håret når man går gravid. Men nå ser jeg stadig fjonge og fine gravide med nystripa hår. Er det greit? Jeg har en kilometerlang ettervekst som skriker etter å bli stripa. Men vil jo ikke gjøre noe som kan skade bittelille nurket!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har helbleka håret mitt, men velger heretter å ta striper. Jeg er selv frisør og kan ikke skjønne det skal være farlig å stripe håret, da blekinga ikke er i nærheten av hodebunn. Mulig det ikke er så farlig å smøre bleking i bunn, men jeg velger selv å la være da det er veldig stærkt. Lykke til!!

Skrevet

Enig med Linn 80.

Er også frisør og vi står jo i dette hver dag hele svangerskapet.

Greit å ta striper da blekinga ikke er i kontakt med hodebunnen.

Stikk til frisøren å bli sommer fresh :-)

Skrevet

Hei :)

Her bel d mange frisør svar, jeg er også frisør.... D ble sagt på 80-tallet og90- tallet at man ikke skulle bleke håret når man gikk gravid, men nå har jo alle produktene forandret seg siden den gangen og det er helt trygt å stripe/farge håret. Det er avgassene fra fargene man har vært bekymret for, men om dette hadde vært i farefor å skade foster el framprovosere abort, så hadde alle frisører blitt sykemeldt den dagen de fant ut at de var gravide... Så du kan nok med stor trygghet stripe håret ditt å gå sommereni møte med fab hår :)

Om du vil ha et annet alternativ så finnes d grønne frisører. Som jobber med organiske farger, og det er jo det beste alternativet. Er selv frisør som jobbe med disse produktene og jeg er kjempe fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...