Gå til innhold

Jeg er en lykkelig alenemor, selv om ting virker fælt (-;


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ble så inspirert av alle innleggene her i dag om alenemødre og lykke osv..

 

Jeg har mistet jobben, gubben har stukket, alenemor til ei lita snuppe, høygravid, måtte avbryte utdannelsen min da jeg ble gravid, selge huset, volvoen og kjøpe et billigere hus og en brukt toyota, går på elendig OS (vandt til å jobbe og tjene penger så det er ikke mye for oss) Ingen flere nydelige merkeklær fra molo og aya naya, ingen dyr ferie og ingen utskjeielser.

 

MEN jeg er faktisk veldig lykkelig!! Tro det eller ei! Jeg bor i verdens beste land og være forlatt alenemor i. Jeg har frihet og stemmerett. Jeg er har ei frisk nydelig jente som sover godt på natten og er rolig og harmonisk, og en ny frisk gutt på vei, jeg kan fortsette utdannelsen om et års tid og få meg en MYE bedre betalt jobb en jeg hadde i utgangspungtet. Jeg er flink til å sy flotte klær til jenta mi, flink til å lage god sunn billig mat, jeg er fortsatt ung og vakker. Jeg kan bytte dekk og fikse ting som blir ødelagt. Ja, til og med vaskemaskinen! Selv om jeg må leve på sparebluss i noen år vet jeg at når barna mine begynner på skolen har vi et nytt flott hus, ny volvo, økonomisk trygghet og alt vi ønsker og trenger. Og alt dette klarer jeg faktisk og ordne helt selv. I mellomtiden er jo faktisk det beste gratis, nemlig KJÆRLIGHET <3 Mine barn gjør meg lykkelig og driver meg til å få det jeg vil ut av livet.

 

En mann trenger jeg faktisk ikke, hehe, det tenker jeg ikke på engang.

 

Lykken ligger nok mye i håp og drømmer, men også i å se de små tingene i livet som er så uendelig viktige. Og evnen til å være positiv. I dag sa blandt annet min datter; spise selv, og det er første gang hun har satt sammen to ord, *stolt* Slike ting gir iallefall meg en deilig følelse av lykke og glede. Og i tilegg være så heldig at hun er lykkelig og gla, og smiler til meg med det nydelige smilet sitt, ja, hvem kan ønske mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik tenker jeg og :D

 

Venter min første og jeg allerede alene, men ser mulighetene i stede for hindringene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er den lykkelige mottaker av OS (-;

 

19.43 Ja, man kommer så uendelig mye lenger om man fokuserer på hvilke muligheter man har. Det har så utrolig mye å si om man har den "riktige" instillingen.. Du kommer sikkert til å klare deg kjempebra!

 

Masse lykke til, vi som er alene slipper jo også å bekymre oss for ekstra klesvask og dolokk som står oppe hele tiden!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...